پشیمانی پس از کشتن پدر؛ قصاص نوه صادر شد

درگیری خانوادگی باعث شد که فرزند خانواده پدرش را با تیغ موکت بری به قتل برساند و پای میز محاکمه قرار بگیرد. وی با حکم قضایی و به درخواست مادربزرگش به قصاص محکوم شد.

پشیمانی پس از کشتن پدر؛ قصاص نوه صادر شد

عصر 22 آذرماه سال ۱۴۰۱ زنی هراسان با کلانتری ورامین تماس گرفت و از   کشته شدن شوهر ۶۵ ساله اش به نام مرتضی خبر داد.

وی که به شدت گریه می کرد گفت: شوهرم در درگیری با پسرم کشته شد.

 با این تماس ماموران به خانه قدیمی در ورامین رفتند و جسد خونین  پیرمرد با دستور قضایی با به پزشکی قانونی منتقل شد .

پسر ۲۵ ساله وی به نام مانی که در گوشه ای ایستاده بود و گریه می کرد به اتهام قتل پدرش بازداشت شد و گفت :پدرم به سمت من حمله کرد و برای دفاع از خودم به ناچار او را کشتم اما من راضی به مرگش نبودم و تیغ موکت بری ناخواسته با گردن او برخورد کرد.

وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد .

در جلسه دادگاه خواهرهای مانی اعلام گذشت کردند اما مادربزرگ وی گفت : من حاضر به گذشت نیستم و برای نوه ام قصاص می خواهم.

پشیمانی از قتل پدر

سپس پسر جوان روبه روی قضات ایستاد و  در تشریح جزییات ماجرا گفت: پدرم مرد بدخلقی بود و سر هر موضوعی با ما درگیر می‌شد. او قبلا هم بارها با من و مادر و خواهرهایم بی دلیل درگیر شده  و دعوا راه انداخته بود،  از رفتار او خسته شده بودیم اما همیشه مراعاتش را می کردیم و چیزی نمی گفتیم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود ادامه داد: آن روز من در خواب بودم که پدرم با لگد مرا بیدار کرد .من  شوکه شده بودم و نمی‌دانستم چرا پدرم  دوباره عصبانی شده است.او می خواست من را کتک بزند. قبلا هم چندبار بی دلیلی مرا کتک زده بود. من  آن روز چندبار درباره علت عصبانیتش سوال کردم اما به من جواب نداد. او عصبانی بود . با مشت و لگد به من ضربه می زد. می خواستم فرار کنم که مانع فرارم  شد .ما با هم درگیر بودیم که تیغ موکت بری را که از قبل زیر مبل  قرار داشت  برداشتم تا از خودم دفاع کنم .اما در آن گیر و دار ناخواسته  تیغ موکت بری با گردن پدرم برخورد کرد و او روی زمین افتاد .از گردن پدرم خون فواره زد و او قبل از رسیدن اورژانس جان سپرد .

وی در حالی که اشک می ریخت گفت: من واقعاً از این ماجرا پشیمان هستم و قصد کشتن پدرم را نداشتم .تیغ موکت بری سالهای سال زیر مبل قرار داشت  و کسی به او دست نمی زد. من در دعوا یکباره یاد تیغ موکت بری افتادم و من برای دفاع از خودم آن را برداشتم.ولی هرگز فکر نمی کردم موجب کشته شدن پدرم شود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده پسر جوان را به قصاص محکوم کردند.

 

منبع: رکنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار