سهمیه بندی بنزین| تغییر سهمیه بندی بنزین| سهمیه بنزین بنزین 1402

سهمیه بندی بنزین تغییر کرد | افزایش سهمیه بنزین این افراد | ماجرای فروختن سهمیه بنزین چیست؟

تصمیم جدید دولت برای پرداخت نقدی یارانه بنزین مشخص شد.

سهمیه بندی بنزین تغییر کرد | افزایش سهمیه بنزین این افراد | ماجرای فروختن سهمیه بنزین چیست؟

سهمیه بندی بنزین که از تیر ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۹۴ و بعد از ۲۴ آبان ۱۳۹۸ تا به حال در حال اجراست طرحی است برای هدفمند کردن سوخت در ایران. در طرح سهمیه بندی بنزین برای تمامی خودروها در ایران کارت هوشمند سوخت صادر شد و تمامی تلمبه‌های جایگاه‌های سوخت مجهز به دستگاه‌های کارت‌خوان و پین پد شدند. در طرح جدید سهمیه بندی بنزین، خودروهای شخصی سهمیه ۶۰ لیتری در ماه دارند که به صورت ماهانه در کارت سوخت آنها شارژ می‌شود. هدف از سهمیه بندی بنزین کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا است. در سال جاری طرح هایی مبنی بر تغییر سهمیه بندی بنزین مطرح شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

تصمیم جدید دولت برای پرداخت نقدی یارانه بنزین مشخص شد.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: برای خانواده‌های ۴ نفره و بالاتر، مابه التفاوت سهمیه بنزین به کارت بانکی سرپرست خانواده واریز می‌شود.

علی ملکی رئیس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه‌ بنزین در گفتگو با برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: تاکید اصلی طرح بر روی توزیع عادلانه یارانه بنزین است. برنامه ما این است که این طرح در فاز اول در جزیره کیش اجرا شود و پس از رفع اشکالات آن در جزیره قشم نیز اجرایی خواهد شد و سپس به کل کشور توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: این طرح شامل خودروهای شخصی می شود و سهمیه سوخت خودروهای عمومی تغییری نخواهد داشت.

ملکی با بیان اینکه در این طرح کلیه کارتهای سوخت حفظ می‌شود، اضافه کرد: برای خانواده‌های یک تا سه نفره، همان ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای روی کارت سوختشان شارژ می‌شود اما برای خانواده‌های ۴ نفره و بالاتر، مابه التفاوت سهمیه بنزین به کارت بانکی سرپرست خانواده واریز می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی در کیش اجرا شده است و افرادی که خودرو ندارند، این سهمیه بنزین به کارت بانکی آنها واریز شده و افراد می‌توانند در سامانه «بنزینِ من» از سهمیه خود مطلع شوند.

وی یادآور شد: اگر خانواری نخواهند از سهمیه بنزین خود استفاده کنند، درخواست فروش آن را در سامانه اعلام می‌کند و سپس معادل نقدی سهمیه بنزین به صورت ریالی در سامانه فروخته می شود و در آخر ماه در قالب یارانه در حساب بانکی خود دریافت می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: اینکه چه زمانی این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد به تصمیم دولت بستگی دارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار