سهمیه بندی بنزین| سهمیه بندی بنزین 1402| قانون جدید سهمیه بندی بنزین

سهمیه بندی بنزین تغییر کرد؟ | خبر جنجالی درباره سهمیه بندی بنزین

شایعاتی در خصوص تغییر سهمیه بندی بنزین در رسانه‌ها منتشر شده است.

سهمیه بندی بنزین تغییر کرد؟ | خبر جنجالی درباره سهمیه بندی بنزین

سهمیه بندی بنزین که از تیر ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۹۴ و بعد از ۲۴ آبان ۱۳۹۸ تا به حال در حال اجراست طرحی است برای هدفمند کردن سوخت در ایران. در طرح سهمیه بندی بنزین برای تمامی خودروها در ایران کارت هوشمند سوخت صادر شد و تمامی تلمبه‌های جایگاه‌های سوخت مجهز به دستگاه‌های کارت‌خوان و پین پد شدند. در طرح جدید سهمیه بندی بنزین، خودروهای شخصی سهمیه ۶۰ لیتری در ماه دارند که به صورت ماهانه در کارت سوخت آنها شارژ می‌شود. هدف از سهمیه بندی بنزین کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا است. در سال جاری طرح هایی مبنی بر تغییر سهمیه بندی بنزین مطرح شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وزارت نفت با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب خبری که از ساعتی پیش در بعضی رسانه‌ها به نقل از جواد اوجی، وزیر نفت در مورد تخصیص سهمیه ۱۵ لیتر بنزین به هر کارت ملی منتشر شده است، اعلام کرد: هیچ تصمیم تازه‌ای درباره تخصیص سهمیه بنزین گرفته نشده است.

متن اطلاعیه وزارت نفت بدین شرح است: "وزیر نفت طی روزهای گذشته مصاحبه یا اظهارنظری در این باره نداشته است و برخی رسانه‌ها با بازنشر بخشی از خبری در این زمینه که مربوط به دو سال پیش (دی‌ماه 1400) بوده است، خبر جدیدی منتشر کرده‌اند که عاری از واقعیت است.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت از همه اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای تقاضا دارد درباره اطلاع‌رسانی پیرامون بنزین صرفاً از مبادی رسمی نقل خبر کنند و از بازنشر شایعات و حدسیات در این باره جداً پرهیز کنند."

قیمت بنزین

حذف بند تغییر سهمیه بندی مجلس از برنامه هفتم توسعه

مجلس بند مربوط به تخصیص بنزین به کارت ملی در لایحه برنامه هفتم را حذف کرد اما خبری از قول وزیر نفت مبنی بر تعلق ۱۵ لیتر بنزین۱۵۰۰ تومانی بر هر کارت ملی، منتشر که بعد تکذیب شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، یکی از تبصره‌های بند پ ماده ۴۶ این لایح را حذف کردند.

طبق تبصره این بند در مورد انرژی مصرفی خودروهای سواری شخصی به میزان صرفه‌جویی انجام شده توسط هر کد ملی مالک خودرو نسبت به خط مرجعی که در آئین‌نامه تعیین می‌شود، گواهی صرفه‌جویی انرژی برای مالک خودرو صادر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بعد از این مصوبه، خبری در برخی از قول جواد اوجی وزیر نفت مبنی بر تغییر شیوه اختصاص بنزین و تعلق ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی بر اساس کارت ملی منتشر شد اما ساعتی بعد این موضوع هم از سوی وزارت نفت تکذیب و اعلام شد: تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته نشده و خبر منتشره مربوط به گذشته است!

قیمت بنزین

مخالفت نماینده مجلس با تغییر سهمیه بندی بنزین

یک نماینده مجلس از واردات روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین خبر داد و گفت: با طرح تخصیص بنزین به جای خودرو به فرد مخالفم.

به گزارش ایلنا، کاظم دلخوش اباتری درباره تصمیم دولت و مجلس در زمینه تخصیص بنزین به جای خودرو به فرد اظهار داشت: ما اکنون بیش از ۳۰ میلیون لیتر در روز واردات بنزین داریم و متاسفانه به خاطر حاشیه‌هایی که بنزین دارد؛ دولت و مجلس هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین ندارند.

وی با یادآوری اینکه دولت و مجلس برنامه‌ای برای تغییر سهمیه‌بندی و قیمت بنزین ندارند، تاکید کرد: بنده طرح مربوط به تخصیص بنزین به فرد به جای خودرو را قبول ندارم، ما اکنون دچار کمبود بنزین هستیم چرا باید میزان تخصیص را افزایش دهیم؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است عده‌ای با طرح تخصیص بنزین به خانوار موافق باشند، اما بنده با این برنامه که این‌گونه بنزین را در اختیار مردم قرار دهیم مخالم، زیرا قطعا کار را خراب‌تر می‌کند.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار