قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو صفر

طوفان قیمت خودرو در راه است؟ | پیش بینی قیمت خودرو در ماه های آینده

کارشناس صنعت خودرو پیش می کند که قیمت خودرو از ابتدای دی ماه افزایشی شود.

طوفان قیمت خودرو در راه است؟ | پیش بینی قیمت خودرو در ماه های آینده

قیمت خودرو امسال همه را شگفت زده کرده و کاهشی بوده است. این در حالی است که برخی از کارشناسان گفته اند قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر رشد داشته و کاهش قیمت امسال هنوز نتوانسته مشتریان را راضی کند. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

روزنامه هم میهن با اشاره به اینکه بازار خودرو هفته متلاطمی را پشت سر گذاشته با مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو در باره آینده قیمتها مصاحبه کرده است.

فرزانه در این گفتگو می گوید: فرضیه من این است که در آذرماه و نهایت تا دی‌ماه، باز شاهد افزایش قیمت درمورد خودروهای ساخت داخل خواهیم بود که می‌تواند خودروهای وارداتی را نیز شامل شود. در مورد خودروهای وارداتی با هر بار باز شدن سامانه و تحویل مقدار محدودی خودرو، بازار نوسان را تجربه می‌کند و این پتانسیل را دارد تا حدود ۱۰ تا ۱۵درصد افت قیمت داشته باشیم، اما این روند فقط و صرفا در کوتاه‌مدت است اما در بلندمدت، چه در مورد خودروهای داخلی و چه وارداتی شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

این کارشناس عنوان می کند: اگر خاطرتان باشد حدود ۱۰ ماه قبل، خودروسازان دولتی از شورای رقابت خواستند که قیمت‌ها را ۷۰درصد افزایش دهند اما در اردیبهشت‌ماه، آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با بیش از ۳۰درصد افزایش موافقت نکردند. اما اتفاق دیگری افتاد و از مردادماه می‌بینیم که افزایش قیمت به صورت مقطعی و در دوره‌های کوتاه یک‌ماهه و ۴۵روزه و به صورت کم‌کم از سوی شورای رقابت اعمال می‌شود.

او ادامه می دهد: ساینای سایپا، یکی از خودروهایی است که از شهریورماه تا کنون چندین بار اصلاح قیمت خورده و افزایش قیمت پیدا کرده است و ۲۰۷ نیز در هفته گذشته افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کرد. نتیجه آنکه قیمت‌ها تا پایان سال افزایشی خواهد بود. البته این افزایش‌ها به صورت انفجاری نیست ولی به صورت خزنده و روبه‌بالا خواهد بود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار