قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو صفر

قیمت خودرو تا پایان آبان گران می شود؟ | اعلام جدیدترین قیمت خودرو داخلی و مونتاژی در بازار

قیمت خودرو در روزهای اخیر با نوسان همراه بوده و بیشترین تاثیر را از تغییرات نرخ ارز گرفته است.

قیمت خودرو تا پایان آبان گران می شود؟ | اعلام جدیدترین قیمت خودرو داخلی و مونتاژی در بازار

قیمت خودرو امسال همه را شگفت زده کرده و کاهشی بوده است. این در حالی است که برخی از کارشناسان گفته اند قیمت خودرو طی دو سال اخیر دو و نیم برابر رشد داشته و کاهش قیمت امسال هنوز نتوانسته مشتریان را راضی کند. افزایش قیمت خودرو در سالهای اخیر با انتقادهایی مواجه شده و برخی معتقدند ممانعت از واردات خودروهای خارجی باعث ایجاد این اتفاق شده است. به تازگی اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودروهای کارکرده شنیده می‌شود که می‌تواند قیمت خودرو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تازه ترین خبر درباره قیمت خودرو را در ادامه بخوانید.

قیمت خودرو امروز پنج‌شنبه 11 آبان 1402 به صورت با ثبات گزارش می‌شود. البته افت و خیز قیمت نیز در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی به صورت محدود قابل مشاهده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز پنج‌شنبه 11 آبان 1402 در آرامش و به دور از تلاطم گزارش می‌شود. البته افت و خیز قیمت نیز در بازار داخلی‌ها و مونتاژی‌ها به چشم می‌خورد.

نرخ دلار در روز گذشته به میزان بسیار جزئی افزایش داشت؛ اما این افزایش در حدی نبود که بتواند بازار خودروی امروز را دچار تلاطم کند. از سوی دیگر روز گذشته قیمت نهایی 6 محصول وارداتی در سامانه یکپارچه مشحص شد که می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین اخبار تأثیرگذار در بازار خودرو به شمار آید.

با توجه به نرخ‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو به ترتیب زیر اعلام شد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی امروز، نوسانات جزئی دارد.

کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که در هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشت؛ این خودرو روز گذشته نیز هیچ تغییری نداشت، اما امروز با افت سه میلیون تومانی به نرخ 352 میلیون تومان رسید.

شاهین G سدان آپشنال سایپا به شمار می‌رود که طی دو روز گذشته با افزایش و کاهش دو میلیون تومانی در واقع تغییری نداشت. این خودرو امروز نیز هیچ تغییر قیمتی نداشته است و با قیمت 585 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو

پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401 ارزان‌ترین هاچ‌بک تولیدی ایران خودرو محسوب می‌شود. این خودرو در سه روز گذشته، مدام در حال افزایش و کاهش پنج میلیون تومانی است. بنابراین امروز نیز صعود روز گذشته را جبران کرد و با کاهش پنج میلیون تومانی به نرخ 480 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ از سدان‌های پرقدرت ایران خودرو است که روزهای گذشته افت و خیزهای زیر پنج میلیون تومان را به ثبت رسانده بود؛ اما امروز هیچ تغییری ندارد و با قیمت 742 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی غالباً ثابت است؛ اما افزایش یا کاهش نیز به چشم می‌خورد.

جک J4 آپشنال یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با نرخ 740 میلیون تومان معامله می‌شود.

چری آریزو 5IE توربوشارژ جدید که سدان مونتاژی مدیران خودرو به شمار می‌رود، دو روز گذشته 10 میلیون تومان گران‌تر شده بود؛ اما امروز تغییری نداشته است و با قیمت یک میلیارد و 110 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بسترن B30 با مدل 1400 یکی از سدان‌های توقف تولید خورده بهمن موتور محسوب می‌شود که افت‌های سنگینی را در چند ماه گذشته تجربه کرد. بسترن امروز هم با کاهش 10 میلیون تومانی به نرخ 930 میلیون تومان رسید.

هایما 8S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می‌شود که روز گذشته 15 میلیونی داشت؛ اما امروز حدود 10 میلیون تومان بالاتر آمد و به نرخ یک میلیارد و 640 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عماد جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: وضعیت بازار تا حد زیادی تکراری است. حتی زمانی که اخباری از افزایش قیمت خودرو به گوش می‌رسد، معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد. علی‌رغم اینکه تعرفه واردات خودروهای خارجی، نسبتا بالا بوده و قیمت‌های اعلام شده برای برخی از این خودروهای وارداتی به صورت میلیاردی است، به دلیل خارجی بودن و صفر کیلومتر بودن آن‌ها در بازار تقاضا وجود دارد.

جعفری در مورد واردات خودروهای کارکرده افزود: به نظر نمی‌رسد که خودروهای دست دوم در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشور شوند؛ اما واردات همین تعداد اندک خودروهای صفر کیلومتر نیز تأثیرگذار بوده و بازار را از آن حالت انحصاری گذشته خارج می‌کند. این عامل باعث می‌شود که رقابت میان شرکت‌های خودروساز داخلی نیز بالا رود و این شرکت‌ها، تسهیلات و شرایط اقساطی جذابی برای فروش محصولات خود ارائه دهند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار