قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا در هفته دوم آبان ارزان شد | الان وقت خرید طلا است؟

قیمت طلا، سکه و دلار در نهمین روز آبان ماه کاهشی گزارش شد.

قیمت طلا در هفته دوم آبان ارزان شد | الان وقت خرید طلا است؟

قیمت طلا در دو هفته اخیر تحت تاثیر جنگ حماس و اسرائیل و اخبار سیاسی منتشر شده قرار گرفته است. قیمت طلا از شروع سال جاری کاهشی شد. در نیمه اول سال جاری قیمت طلا حدود 350 هزار تومان ارزان شد که این رقم تاریخی و غیر قابل منتظره بود. قیمت طلا حالا در روند افزایشی قرار گرفته و این نگرانی به وجود آمده که در پنج ماه باقیمانده از سال به یکباره فنر آن در رود و مانند سال قبل با رشد قابل ملاحظه ای همراه شود. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت دلار امروز در بازار تهران ۱۹۱ تومان کاهش یافت و در کانال ۵۱ هزار تومان ماند.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با کاهش ۳ هزار تومانی، به قیمت ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان به فروش رفت. هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۲۱۸ هزار تومانی، به قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۱ تومان فروخته می‌شود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه شنبه، نهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۷۸ تومان

یورو: ۴۳ هزار و ۸۳۱ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان

سکه امامی: ۲۹ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۹۶.۵۶ دلار

آیان الآن زمان مناسبی برای خرید طلا است؟

در همین راستا ابراهیم محمد‌ولی فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به روند نزولی قیمت طلا و سکه از هفته گذشته تا به امروز به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود افزایش قیمت انس جهانی اما این دلار است که به بازار طلا مسیر می‌دهد.»

وی همچنین بر افت تقاضا در بازار فلز زرد و کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و افزود: «عدم ورود تقاضا به بازار طلا در زمان‌‌هایی که بازار در روند نزولی قرار دارد، افت قیمت‌ها را تشدید می‌کند.»

طلا

این فعال اقتصادی با تاکید بر شدت افت تقاضا در بازار طلا نسبت به سال‌های گذشته تاکید کرد: «کاهش قیمت و کاهش تقاضا در بازار طلا رابطه مستقیمی با هم دارند. با وجود اینکه قیمت‌ها پایین می‌آید تقاضا نیز نزولی می‌شود. در حالی که الان زمان مناسبی برای ورود به بازار است.»

محمدولی با تاکید بر اینکه نوسانات بازار طلا و سکه در روزهای آینده یک تا دو درصدی خواهد بود گفت: «حباب سکه همچنان بالا است. زمانی که عرضه نتواند تقاضا را تامین کند، حباب ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه قدرت خرید مردم برای سکه‌های سبک بیشتر است اما وقتی عرضه نباشد قیمت این سکه‌ها حباب می‌گیرد.»

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار