قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا تکان خورد | بروزترین قیمت طلا و سکه در بازار

با گشایش بازار در اولین روز هفته، تازه‌ترین قیمت طلا و انواع سکه اعلام شد.

قیمت طلا تکان خورد | بروزترین قیمت طلا و سکه در بازار

خبرملت: بر اساس گزارش خبرملت، قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ روندی کاهشی را طی کرده است. از ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت طلا حدود 400 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. قیمت طلا در سال گذشته تا مرز گرمی سه میلیون تومان هم رفت اما به مرور روند کاهشی آغاز شد. در هفته‌های اخیر قیمت طلا بین دو کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در حال رفت و برگشت بوده است. تازه‌ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

معامله‌گران معتقدند قیمت طلا و سکه از ابتدای سال در شرایط رکودی به سر می‌برد. کارشناسان اقتصادی روند قیمت‌ها را در منطقه تعادلی می‌دانند و فعالان بازار ارز امیدوارند پس از پایان ماه صفر رونق به این بازار برگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز در هفته نخست شهریور قیمت طلا و سکه در منطقه‌ای با نوسان محدود گرفتار بود. بازار فلز زرد بیشترین تاثیر را از نوسانات قیمت دلار می‌گیرد و در ماه‌های اخیر انس جهانی طلا بازیگر فعالی در روند قیمت‌گذاری این بازار نبوده است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

IMG_20230902_111228_040

در حالی که در پایان هفته گذشته انتظار می‌رفت روزهای باقیمانده از ماه صفر، قیمت طلا و سکه روند آرام و با قیمت‌های فعلی را پشت سر بگذارد، اما اثر تزریق برخی سیگنال‌های نامساعد اعم از آماده‌باش موشک‌های هسته‌ای روسیه و اظهار نظر برخی تحلیلگران سیاسی بین‌المللی مبنی بر عدم توافق و نیاز به نوع جدیدی از مذاکره بین ایران و آمریکا را نمی‌توان نادیده گرفت.

روند نامتوازن قیمت طلا 

روز پنجشنبه ۹ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۱ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و سه هزار تومان معامله شد. سکه بهار تنها قطعه کاهشی معاملات سکه در پایان هفته گذشته بود. کاهش دو هزار تومانی قیمت سکه امامی تغییر خاصی در قیمت آن نداشت. سکه بهار نیز با قیمت ۲۵ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان معامله شد.

در آخرین روز هفته قبل سکه‌های نیم و ربع بدون تغییر و با قیمت روز چهارشنبه معامله شدند. نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب در تمام قطعات سکه

روز پنجشنبه قیمت طلا روند کاهشی داشت. هر مثقال طلا با کاهش ۱۱ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افت دو هزار و ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۹ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۲۹۸ هزار تومان رسید.

در نهمین روز از شهریور حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. حباب سکه امامی ۱۶ هزار تومان، سکه بهار ۱۹ هزار تومان،‌ نیم‌سکه هفت هزار تومان، ربع سه هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان رشد داشتند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۴۱ دلار در حال معامله است. طلای جهانی فعلا در روند صعودی آرامی قرار دارد.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار