قیمت بنزین| قیمت بنزین امسال| قیمت بنزین 1402

نماینده مجلس قیمت بنزین را فاش کرد | قیمت بنزین چه تغییری می کند؟

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات درباره قیمت بنزین توضیحاتی ارائه کرد.

نماینده مجلس قیمت بنزین را فاش کرد | قیمت بنزین چه تغییری می کند؟

در ماه های اخیر بحث افزایش قیمت بنزین در رسانه ها مطرح بوده و شایعاتی نیز همواره در فضای مجازی منتشر شده است. قیمت بنزین برای آخرین بار در سال 1398 افزایش پیدا کرد و افزایش قیمت در آن دوره حواشی خاص خودش را دارد. هم اکنون قیمت بنزین سهمیه ای به ازای هر لیتر 1500 تومان است و سهمیه بنزین برای هر خودرو نیز 60 لیتر برای یک ماه است. همچنین قیمت بنزین آزاد نیز به ازای هر لیتر 3000 تومان است که چند ماهی است محدودیت هایی در زمینه استفاده از کارت های سوخت موجود در پمپ بنزین ها به وجود آمده است. تازه ترین خبر درباره قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات گفت: در حال حاضر هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت وجود ندارد ولی باید اقداماتی دیگر انجام شود تا با توجه به ناترازی بنزین به مشکلات عمده برخورد نکنیم

به گزارش انرژی پرس بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات گفت: به عنوان مثال مردم باید تشویق شوند به از سوخت CNG استفاده کنند ولی در ۳ سال اخیر ماشین تک سوز تولید شدند که خیلی به صنعت بنزین ما ضربه زد.

او اضافه کرد: اگر قرار است سهمیه بندی اتفاق بیفتد باید بر اساس سرانه کد ملی تخصیص یابد. این شیوه به عدالت نزدیک است و با می توانیم با این شیوه توزیع جامع و عادلی داشته باشیم تا به کسی ظلم نشود.

طرح عجیب برای افزایش قیمت بنزین

حمیدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا از پیشنهاد عجیبی رونمایی کرده است.

او می‌گوید می‌توانیم در ازای یارانه 10 میلیونی بنزین را لیتری 50 هزار تومان به مردم بفروشیم و این راهکار را تنها روش درست برای منصفانه کردن قیمت بنزین می‌داند.

قیمت بنزین

محمدرضا باهنر نماینده ادوار مجلس و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین دراین باره به تجارت نیوز می‌گوید:«برای چنین کاری دولت باید حساب شده حرکت کند و مردم را در جریان تصمیم‌های خود بگذارد نه که مانند دولت قبل اعلام کند که صبح جمعه متوجه گرانی قیمت بنزین شده است.» مشروح گفتگوی باهنر با تجارت نیوز را در ادامه می‌خوانید.

تکلیف قیمت بنزین در مجلس مشخص شد

در لایحه برنامه هفتم، دولت مکلف شده بود با به کارگیری سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی میزان مصرف کل انرژی کشور را در سطح مصرف سال ۱۴۰۱ حفظ کند که مجلس این بند را حذف کرد.

در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۷ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با جز (۳) بند (ب) ماده ۴۶ این لایحه موافقت کردند.

‌طبق این مصوبه، از ابتدای سال دوم برنامه شرکت تابعه وزارت نفت مکلف است ظرف شش ماه سازوکاری را طراحی و اجرا نماید که سهمیه اعتباری نفت گاز صرفاً در جایگاه‌های مستقر در مسیرهای مربوط به بارنامه الکترونیکی برخط و بر مبنای مسافت و عملکرد مورد تأیید وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور تخصیص و برای خودروی مربوط قابل استفاده باشد. مصارف نفت گاز در سایر جایگاه‌ها یا بیشتر از سهمیه مشمول عوارض مصرف به صورت افزایشی- پلکانی می‌شود. وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و فراجا مکلفند، ظرف همین مدت، دسترسی برخط شرکت تابعه وزارت نفت به بارنامه‌های الکترونیکی بین شهری و درون شهری و اعلام هویت مالک خودرو را فراهم نمایند.

قیمت بنزین

در ادامه نمایندگان با حذف جز (۱) بند (ب) ماده (۴۶) موافقت کردند که در آن آمده بود: دولت مکلف است با به کارگیری سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی نسبت به اجرای برنامه صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی به گونه‌ای عمل نماید که در پایان برنامه با در نظر گرفتن الزامات رشد اقتصادی هدف برنامه، میزان مصرف کل انرژی کشور در سطح مصرف سال ۱۴۰۱ حفظ شود. دولت مجاز است نسبت به اصلاح ساختار واحدهای متولی حوزه بهره‌وری انرژی در وزارتخانه‌های نفت و نیرو با تصویب شورایعالی اداری اقدام کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار