قیمت بنزین| قیمت بنزین امسال| قیمت بنزین 1402

قیمت بنزین دو نرخی در سال ۱۴۰۳ | دولت تکلیف قیمت بنزین را مشخص کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه تکلیف قیمت بنزین را مشخص کرد.

قیمت بنزین دو نرخی در سال ۱۴۰۳ | دولت تکلیف قیمت بنزین را مشخص کرد

در ماه های اخیر بحث افزایش قیمت بنزین در رسانه ها مطرح بوده و شایعاتی نیز همواره در فضای مجازی منتشر شده است. قیمت بنزین برای آخرین بار در سال 1398 افزایش پیدا کرد. هم اکنون قیمت بنزین سهمیه ای به ازای هر لیتر 1500 تومان است. همچنین قیمت بنزین آزاد نیز به ازای هر لیتر 3000 تومان می باشد. تازه ترین خبر درباره قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد قیمت بنزین در سال آینده تغییر نمی‌کند و به همان شکل گذشته خواهد بود. بنابراین بنزین در سال ۱۴۰۳ نیز با دو نرخ آزاد و سهمیه‌ای قیمت‌گذاری می‌شود، یعنی همان سه هزار تومان آزاد و هزار و پانصد تومان سهمیه‌ای.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تصویب کردیم بودجه بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین شود و با توجه به اینکه کلیات برنامه از مجلس رأی گرفته شده است، برخی تغییرات نیز در بودجه اعمال خواهد شد.

داود منظور در جمع خبرنگاران گفت: ما بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ را ابلاغ کردیم و تکالیف دستگاه‌ها مشخص و ابلاغ شده است، هم‌چنین ستاد بودجه نیز فعال شده است و چارچوب کلی بودجه را آماده کرده‌ایم و در زمان قانونی یعنی آبان‌ماه مرحله اول تقدیم بودجه را انجام خواهیم داد.

وی افزود: تصویب کردیم بودجه بر اساس سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین شود و با توجه به اینکه کلیات برنامه از مجلس رأی گرفته شده است، برخی تغییرات نیز در در بودجه اعمال خواهد شد.

منظور با بیان اینکه "تصمیمی درباره افزایش قیمت بنزین گرفته نشده است و ما به‌دنبال صرفه‌جویی در مصرف سوخت هستیم"، اظهار داشت: در لایجه برنامه هفتم احکام خوبی پیش‌بینی کردیم که در صرفه‌جویی بنزین کمک می‌کند؛ سیاست‌های ما غیرقیمتی است که آهنگ رشد مصرف را مدیریت می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص پرداخت مطالبات گندم‌کاران نیز بیان کرد: در تبصره ۱۴ بودجه حدود ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۱۱۵ همت پرداخت کردیم؛ با توجه به اینکه خرید زیادی انجام دادیم، باید ۱۵۰ همت پرداخت شود که ۴۰ همت باقی‌مانده است. ما قول داده بودیم تا آخر شهریور تسویه را انجام دهیم ولی با توجه به اینکه منابع لازم در بودجه پیش‌بینی نشده بود، مجوزهایی برای جابجایی منابع گرفتیم و تا پایان مهرماه تمام مطالبات را پرداخت کنیم. ضمن اینکه به‌خاطر تأخیر در این پرداخت‌ها نیز از گندمکاران عذرخواهی می‌کنیم.

قیمت بنزین

سه نرخی شدن قیمت بنزین صحت دارد؟

چندی پیش خبری مبنی بر سه نرخی شدن قیمت بنزین به نقل از خبرگزاری تسنیم منتشر شد. جزئیات خبر به شرح زیر بود: پس از ماه‌ها تایید و تکذیب بالاخره خبرگزاری تسنیم از طرح بنزینی دولت ابراهیم رئیسی با محوریت قیمت سوم بنزین رونمایی کرد. بر اساس این طرح مصرف هر باک تا ۳۰ لیتر به مبلغ لیتری ۳ هزار تومان، از ۳۰ لیتر تا ۶۰ لیتر به مبلغ لیتری ۷ هزار تومان و از ۶۰ لیتر به بالا به مبلغ هر لیتر ۱۸هزار تومان عرضه شود.

در همین زمینه خبرگزاری تسنیم واکنش نشان داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کانال جعلی تسنیم اقتصادی خبری درباره قیمت جدید بنزین منتشر کرده است و هیچ خبری درباره قیمت بنزین در سایت و فضای مجازی این خبرگزاری منتشر نشده است .

تسنیم نوشت: لازم به ذکر است که دولت در حال حاضر هیچ برنامه و تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین ندارد و قیمت‌های اعلامی کذب است.

قیمت بنزین

تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین

وزیر نفت از رشد ۱۵ میلیون لیتری تولید بنزین در دو سال گذشته خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در تأمین بنزین به‌رغم رکوردشکنی مصرف نداریم

جواد اوجی، وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت تولید و تأمین بنزین کشور گفت: نسبت به ابتدای شروع به‌کار دولت، 15 میلیون لیتر در روز به تولید بنزین کشور افزوده شده است.

وی ادامه داد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار ندارد، آنچه رسانه‌های معاند در این خصوص گاه و بیگاه اعلام می‌کنند، برای برهم زدن آرامش مردم است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی نه در تولید و نه در توزیع بنزین در کشور وجود ندارد؛ فقط خواهش ما این است که مردم در تردد تانکرهای سوخت همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه زودتر به مقصد برسند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار