یارانه| واریز یارانه| یارانه مهر

قانون واریز یارانه نقدی تغییر کرد | با انجام این کار از قطع شدن یارانه خود جلوگیری کنید +ویدئو

چه کار باید کرد تا یارانه ما قطع نشود و یا اگر یارانه نمی گیریم چگونه باید درخواست دهیم تا مشمول یارانه شویم؟ با ما همراه باشید.

قانون واریز یارانه نقدی تغییر کرد | با انجام این کار از قطع شدن یارانه خود جلوگیری کنید +ویدئو

طرح هدفمندسازی یارانه برای حمایت از قشر کم توان مالی انجام شده و از سال ۱۳۸۹ مبلغی تحت عنوان یارانه به دهک های مختلف پرداخت می شود. مبلغ یارانه نقدی ابتدا ۴۵ هزار تومان بود که در سال ۱۳۹۸ یارانه معیشتی ۴۵ هزار تومانی نیز همراه با آن پرداخت شد. این دو یارانه در ادامه ادغام شدند و مبالغ آن برای برخی دهک ها ۳۰۰ هزار تومان و برای برخی دیگر ۴۰۰ هزار تومان شد. دولت به تازگی اعلام کرده که مبلغ یارانه سه دهک پایین جامعه را به ۵۲۰ هزار تومان افزایش داده است. تازه ترین خبر درباره یارانه را در بخوانید.

گفته شده که قرار است دهک بندی یارانه ها تغییر کند و احتمالا این تغییر دهک بندی ها موجب آن خواهد شد که برخی از یارانه بگیران وارد دهک هایی شوند که دیگر به آنها یارانه تعلق نگیرد. همچنین ممکن است عده ای وارد دهک های مشمول یارانه شوند.

اما چه کار باید کرد تا یارانه ما قطع نشود و یا اگر یارانه نمی گیریم چگونه باید درخواست دهیم تا مشمول یارانه شویم؟ ویدئوی زیر را ببینید.

ماجرای تغییر دهک بندی های یارانه چیست؟

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اطلاعات 85 میلیون و 600 هزار ایرانی بر اساس کد ملی بر روی پایگاه رفاه ایرانیان مستقر است و بر اساس این اطلاعات وسع سنجی انجام می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه برنامه‌ای برای حذف یارانه بگیران وجود ندارد، افزود: این سامانه در حال به روز رسانی است و به زودی تغییراتی در دهک‌ بندی خانوارها انجام می‌شود.

عسگریان افزود: اطلاعات سامانه به روز شده و به زودی با اعمال اطلاعات در داخل دهک‌ها جابجایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: هم اکنون 79 میلیون و 600 هزار نفر یارانه می‌گیرند و همین تعداد بدون تغییر حفظ می‌شود، اما دهک‌ها تغییر خواهد یافت. وی تاکید کرد: این پایگاه از مهم‌ترین پنجره‌های اطلاعاتی کشور محسوب می‌شود و بسیاری از سیاست‌های کلی دستگاه‌های مختلف از طریق این اطلاعات تدوین خواهد شد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون این پایگاه در طرح کالابرگ و تعیین افراد مشمول و همچنین در تعیین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نقشی تعیین کننده دارد.

یارانه

 

یارانه نقدی حذف نمی‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحت هیچ شرایطی اراده دولت بر حذف یارانه دهک‌های مشمول یارانه نیست.

سید صولت مرتضوی در حاشیه دیدار با امام جمعه شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: مطالبات جمهوری اسلامی ایران که دفاع از مظلومیت کارگران فلسطینی بود با طیب خاطر و صدای بلند در اجلاس سراسری سازمان بین‌المللی کار بیان شد که مورد اقبال عمومی نیز قرار گرفت و بسیاری از کشور‌ها نیز به این موضوع پرداختند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش یارانه مددجویان دستگاه‌های حمایتی، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور، دغدغه سفره مردم است، برای این که به معاش مردم توجه ویژه داشته باشیم، باید دهک‌های کم در آمد جامعه را به واسطه یارانه‌ها حمایت کنیم.

یارانه تشویقی

یارانه تشویقی را چگونه برداشت کنیم؟

یارانه کمک‌معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۱۲ بامداد روز جمعه، بیست‌ویکم مهرماه قابل برداشت است.

دولت به تازگی اعلام کرده که یارانه سه دهک اقتصادی پایین جامعه با ۱۲۰ هزار تومان افزایش، از ۴۰۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

آن‌طور که وزارت کار اعلام کرده، سه دهک اول تا سوم جامعه در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از کالاهای تعیین شده در سبد، می‌توانند از دریافت مابه التفاوت قیمت این کالاها نسبت به سال ۱۴۰۱ (حدود ۱۲۰ هزار تومان) برخوردار شوند.

در ویدئوی زیر نحوه استفاده از یارانه ۵۲۰ هزار تومانی آموزش داده شده است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار