واردات خودرو| واردات خودرو کارکرده| واردات خودری دست دوم

واردات خودرو جیب دولت را پر پول کرد! | اعلام درآمد دولت از واردات خودرو و موبایل

درآمد گمرک از واردات خودرو و موبایل با افزایش قابل توجهی همراه شده است.

واردات خودرو جیب دولت را پر پول کرد! | اعلام درآمد دولت از واردات خودرو و موبایل

خبرملت: از دو سال قبل اعلام شد که قرار است واردات خودرو برای تنظیم بازار خودرو در ایران آزاد شود. دولت بحث واردات خودرو را مطرح و آزاد اعلام کرد و خرداد امسال مجلس نیز آن را تصویب کرد. طبق آیین‌نامه واردات خودرو دست دوم، هر کد ملی می‌تواند یک خودرو وارد کند. گفته شده که واردات خودرو می‌تواند باعث کاهش قیمت‌ خودروهای داخلی شود. تازه‌ترین اخبار درباره واردات خودرو را در ادامه بخوانید.

بررسی درآمدهای گمرک طی ۵ ماه نخست امسال نشان می‌دهد که از ابتدای فروردین ماه تا پایان مرداد ماه سال جاری، ۲۹۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد بسیار بالای درآمد واردات خودرو

همچنین صرفاً در ماه مرداد ۲۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حقوق ورودی از خودروهای وارداتی اخذ شده که نسبت به مرداد پارسال بیانگر رشد ۷۳۳ درصدی است.

حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار نیز از اول فروردین تا پایان مرداد ماه سال جاری ۲۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین صرفاً در ماه مرداد ۸۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق ورودی از تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار اخذ شده که بیانگر رشد ۲۴ درصدی نسبت به مرداد پارسال است.

گفتنی است، آخرین میزان حقوق ورودی وصولی کالاها در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۲ معادل ۲۱ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان حقوق ورودی وصولی کالاها به علاوه خودرو، گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۲ ردیف درآمدی گمرک در این مدت، به ۲۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش داشته است.

اعلام درامد دولت از واردات خودرو و موبایل/ رشد 438 درصدی ثبت شد

به نوشته خبرآنلاین، همچنین میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی گمرک در پنج ماهه اول امسال معادل ۳۵ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بسیار بالای ۹۷ درصدی را تجربه کرده است.

در نهایت اینکه جمع کل وصولی و واریز به خزانه در پنج ماهه اول سال معادل ۶۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد رشد داشته است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار