سایپا| ثبت نام سایپا| قرعه کشی سایپا

شرکت سایپا تویوتا ۲۰۲۳ وارد ایران می‌کند | خبر داغ سایپا درباره واردات خودرو

مدیرعامل سایپا، در نمایشگاه خودروی مشهد اعلام کرد که این شرکت قصد دارد خودروهای تویوتا کرولا ۲۰۲۳ را به صورت دست دوم از ژاپن وارد کند.

شرکت سایپا تویوتا ۲۰۲۳ وارد ایران می‌کند | خبر داغ سایپا درباره واردات خودرو

خبرملت: شرکت سایپا در کنار ایران خودرو یکی از دو شرکت خودروساز معروف در ایران است که محصولاتی مقرون به صرفه تر نسبت به ایران خودرو عرضه می کند. پراید، تیبا، کوییک، ساینا و شاهین از جمله محصولات شرکت سایپا است. سایپا در سال جاری خودروهای جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد. یکی دیگر از اقدامات در دست انجام سایپا، واردات خودروهای دست دوم خارجی است.

تیموری، مدیرعامل سایپا، در نمایشگاه خودروی مشهد اعلام کرد که این شرکت قصد دارد خودروهای تویوتا کرولا ۲۰۲۳ را به صورت دست دوم از ژاپن وارد کند.

مدیرعامل سایپا خبر داد که جز تویوتا کرولا ۲۰۲۳، محصولات دیگری را نیز وارد کشور خواهند کرد.

او در ادامه گفت: سایپا اولین وارد کننده چانگان است پروسه ثبت سفارش، گمرک تا تخصیص ۶ الی ۷ ماه باعث شد پول سایپا بخوابد و امروز خودرو‌ها تحویل مردم داده شود.

ویدئوی صحبت‌های تیموری را در ادامه می‌توانید ببینید.

رونمایی سایپا از 8 خودروی جدید

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا (محصولات زیرمجموعه پارس‌خودرو)، سیلک، پاژ و ون هامون (محصول زیرمجموعه زامیاد) محصولات جدید سایپا هستند که امسال عرضه می‌شوند.

به گزارش دیجیاتو، در سال جاری محصولات جدید سایپا به بازار معرفی می‌شوند. مدیرعامل این شرکت همچنین از ورود بعضی زیرمجموعه‌های سایپا به حوزه واردات و مونتاژ خودروهای خارجی خبر داد.

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا (محصولات زیرمجموعه پارس‌خودرو)، سیلک، پاژ و ون هامون (محصول زیرمجموعه زامیاد) ۸ محصول جدید سایپا هستند که در سال جاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

خودروی کادیلا یا همان ساندروی ایرانی به‌تازگی در حضور وزیر صمت رونمایی شده، ولی هنوز به فاز تولید انبوه نرسیده است.

بررسی سایپا کادیلا (تندر P90 ایرانی) | bama.ir

عرضه شاهین اتوماتیک CVT به بازار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده، اما شاهین پلاس و اطلس در تیرماه امسال وارد فاز تولید می‌شوند. شاهین پلاس نسخه ارتقایافته سواری شاهین بوده که از امکانات بیشتری برخوردار است. این ماشین به موتور ۱.۶ لیتری ME۱۶ مجهز بوده که می‌تواند ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. سیستم انتقال قدرت در شاهین پلاس شامل گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تولید شرکت DAE می‌شود.

شاهین اتوماتیک CVT معرفی شد + مشخصات و تصاویر | اسب بخار | اخبار خودرو

از طرف دیگر، سهند و کادیلا محصولی از زیرمجموعه پارس‌خودرو هستند که مطمئنا نظر خریداران را به خود جلب می‌کنند.

سدان سهند که احتمالاً در مردادماه به بازار می‌آید، براساس پلتفرم X۲۰۰ ساخته شده است. ولی کادیلا یا همان تندر ۹۰ ایرانیزه‌شده مبتنی بر پلتفرم L۹۰ بوده و پیشرانه آن نسخه بهبودیافته K۴M است.

بررسی سایپا سهند پارس خودرو (Saipa Sahand): قیمت، مشخصات فنی و عکس | bama.ir

اطلس نیز یکی دیگر از ۸ محصول جدید سایپا محسوب می‌شود که قرار است در ۴ مدل مختلف در دسترس مشتریان قرار گیرد. این ماشین نیز براساس پلتفرم X۲۰۰ ساخته شده است و به‌طور خاص مدل E‌ تیپ ۲ آن شامل مجموعه کاملی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی می‌شود. این ماشین از پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب به ۹۰ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیوتن‌متر می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی و یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

بررسی خودرو سایپا اطلس: قیمت، مشخصات فنی و عکس | bama.ir

سیلک، پاژ و ون هامون از دیگر محصولاتی هستند که در سال جاری عرضه می‌شوند. سیلک نسخه ایرانیزه‌شده سیتروئن C۳XR و پاژ یک خودروی هاچ‌بک مبتنی بر پلتفرم رنو کوئید است. ون Z۱V۱ نیز با نام هامون و تحت برند زامیاد وارد بازار می‌شود.

بررسی سایپا سیلک (Saipa Sialk): قیمت، مشخصات فنی و عکس | bama.ir

شاهین پلاس محصول جدید سایپا

مشخصات فنی شاهین پلاس مشخص شد. سایپا برای نخستین بار نسخه پلاس شاهین را رونمایی و مشخصات فنی آن را اعلام کرد.

گروه خودروسازی سایپا از شاهین پلاس در در جریان نمایشگاه دستاوردهای دولت پرده برداشت. شاهین پلاس به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده شاهین اتوماتیک محسوب می‌شود که در بخش مشخصات فنی و امکانات تغییرات زیادی را تجربه کرده است. البته این خودرو از لحاظ طراحی کاملا به نسخه قبلی خود شباهت دارد و فقط با برچسب PLUS با نسخه قبلی متمایز شده است.

مشخصات فنی شاهین پلاس

شاهین پلاس به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ خطی تنفس طبیعی به نام ME 16 مگاموتور مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی برای نسخه دنده‌ای و گیربکس 6 سرعته CVT ساخت DAE برای نسخه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

مشخصات فنی شاهین پلاس

گفتنی است پیشرانه شاهین پلاس در واقع نسخه ارتقا پیدا کرده TU5P ایران خودرو بوده که البته اکنون به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVT مجهز شده است. این سیستم باعث افزایش بازدهی پیشرانه خواهد شد.

مشخصات فنی شاهین پلاس

مدل دنده ای و اتوماتیک شاهین پلاس از امکاناتی چون دو کیسه هوا، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سنسور فشار باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک و سانروف بهره می‌برد.

سایپا برای نسخه فول آپشن شاهین PLUS نیز امکاناتی چون شیشه‌های دودی عقب، نمایشگر لمسی جدید، محدودکننده سرعت، کروز کنترل و کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو را در نظر گرفته است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار