قیمت دلار| قیمت دلار امروز| قیمت دلار آزاد

کاهش قیمت دلار با خبر توافق ایران و آمریکا | قیمت دلار تا کجا می‌ریزد؟

اعلام توافق صورت گرفته برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده منجر به ریزش قیمت دلار شد.

کاهش قیمت دلار با خبر توافق ایران و آمریکا | قیمت دلار تا کجا می‌ریزد؟

خبرملت: قیمت دلار در سال 1401 تا 60 هزار تومان پیش رفت که باعث نگرانی شدید جامعه شد. در ابتدای سال در حالی که پیش بینی می شد روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد اما دلار همه را شگفت زده کرد. روند کاهشی قیمت دلار از اردیبهشت آغاز شد و تا اواخر بهار ادامه پیدا کرد. در شروع تابستان قیمت دلار افزایشی شد اما حالا بار دیگر به روند کاهشی بازگشته است. تازه ترین خبر درباره قیمت دلار را در ادامه از خبرملت بخوانید. 

اعلام توافق صورت گرفته برای آزادسازی پول های بلوکه شده طی ساعت های پایانی روز گذشته، منجر به ریزش قیمت دلار شد.

نرخ دلار طی نرخ گذاری‌های شبانه در بازارهای تهران، هرات و سلیمانیه با کاهش شدید روبرو شد.

اعلام خبر توافق صورت گرفته برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی طی ساعت های پایانی روز گذشته، منجر به ریزش قیمت دلار در تمامی بازارهای نقدی و فردایی شد.

بررسی کانال های نرخ گذاری ارز نشان می دهد قیمت دلار در بازار شبانه پنج شنبه با کاهش ۱۰۰۰ تومانی به نرخ ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشته است.

به گزارش فارس، دیروز اخباری در رسانه های ایرانی و آمریکایی منتشر شد که از توافق ایران با آمریکا با میانجی‌گری کشور ثالث خبر می داد که گفته شده ۵ زندانی که جرمشان دور زدن تحریم ها بوده با زندانیان در آمریکا مبادله خواهند شد و ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران نیز آزاد خواهد شد.

معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور در حساب کاربری فضای مجازی خود نوشت: بعد از آزاد شدن پول های ایران در عراق، فرایند آزادسازی کل دارایی‌های ایران در کره جنوبی نیز آغاز شده است. تا زمان انتقال کامل پولها، زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران باقی می‌مانند.

قیمت دلار

کاهش قیمت دلار در روز تعطیل

قیمت دلار با انتشار اخباری در مورد مذاکرات ایران و آمریکا و آزادسازی منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی وارد کانال 48 هزار تومانی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار پس از مدتی نوسان در کانال 49 هزار تومانی، امروز با انتشار اخبار سیاسی مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا وارد کانال 48 هزار تومانی شده است. امروز جمعه، 20 مرداد با وجود تعطیلی بازار ارز، معاملات غیرقانونی فردایی در حال انجام است و ارسال سیگنال‌های سیاسی به بازار قیمت‌ها را تا میانه‌های کانال 48 هزار تومانی کاهش داده است.

بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی در حال حاضر قیمت دلار در معاملات غیرقانونی فردایی به محدوده 48580 تا 48640 تومان رسیده و معاملات در حدود قیمتی 48600 در حال انجام است. به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار روند کاهشی دارد.

این نوسانات تحت تاثیر اخبار سیاسی دو روز اخیر رخ داده است. دیشب و امروز، اخباری در مورد توافق ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانی‌ها و آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی منتشر شد. بر اساس این اخبار، دو کشور بر سر آزادی تعداد از زندانی‌های دو تابعیتی و همچنین دسترسی ایران به منابع مالی خود به توافق رسیده‌اند، هر چند که اخبار در این مورد ضد و نقیض است و مشخص نیست دسترسی ایران به این منابع تا چه حد آزاد و بی‌قید و شرط خواهد بود.

قیمت دلار

البته تا کنون بارها اعلام شده که دولت معادل این منابع را به ریال از بانک مرکزی دریافت کرده و دلارها در صورت آزادسازی جزء مابع بانک مرکزی است. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که منابع آزادشده صرفا به تهیه اقلامی چون غذا و دارو اختصاص یابد و وارد بازار ارز نشود. با وجود این، همانگونه که تجربه نشان داده بود، واکنش هیجانی معامله‌گران بازار ارز به چنین اخباری، قیمت دلار را کاهشی کرده است. 

 

قیمت دلار در هفته جاری کاهشی است

سارا معصومی خبرنگار و فعال سیاسی نیز در مورد فرایند انتقال منابع ایران به قطر نوشت: «پول بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی به یک کشور اروپایی منتقل شده و به تدریج به یورو تبدیل می‌شود. این پول سپس به یک یا دو کشور اروپایی دیگر منتقل و در نهایت پس از طی شش تا هشت هفته به یک بانک مشخص در قطر می‌رسد.

تبدیل معادل حدود ۶ میلیارد دلار از وون به یورو کار ساده ای نیست. خصوصا که به خاطر تحریم های اولیه‌ آمریکا، امکان استفاده از دلار به عنوان مهمترین ارز واسط و نظام بانکی آمریکا وجود ندارد. شاید فرآیند تبدیل وون به یورو در این ارقام باعث کاهش بیشتر ارزش پول ایران به وون هم بشود.»

قیمت دلار

با وجود اما و اگرها در مورد ورود ارزهای آزاد شده به کشور، احتمال اینکه فردا نیز روند قیمت دلار ادامه داشته باشد وجود دارد. بر اساس گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند قیمتی طلا و سکه نیز امروز با وجود تعطیلی بازار نزولی است. ممکن است این روند به صورت مقطعی ادامه یابد اما به گفته کارشناسان، در نهایت این شاخص‌های کلان اقتصادی است که مسیر بازار ارز و طلا را مشخص می‌کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار