قیمت طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه / بازار طلا افزایشی شد

بازار طلا به شکل سنتی با ایام سوگواری و عزاداری دهه اول محرم تاثیر می پذیرد به طوری که قیمت سکه در دو روز گذشته تحت تاثیر تعطیلی های هفته گذشته بازار طلا قرار گرفته است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه / بازار طلا افزایشی شد

قیمت سکه در ۴۸ ساعت قبلی تحت‌تاثیر تعطیلی‌های هفته گذشته بازار طلا قرار گرفته است. بعد تعطیلی هفت‌روزه بازار طلا که به‌شکل سنتی با ایام سوگواری و عزاداری دهه اول محرم همزمان است، حالا افزایش تقاضا در دو روز قیمت سکه امامی را تقریبا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا برده و صراف‌ها بعد ۴۰ روز آن را بیش از ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروختند.

تعطیلی بازار طلا را افزایشی کرد

همزمان با افزایش تقریبا سه درصدی قیمت طلا در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه، ربع‌سکه بیشترین رشد قیمت را بین انواع سکه‌های طلا تجربه کرد و نیم‌سکه دوباره دل‌وجرات قدم گذاشتن در کانال ۱۶ میلیون را به‌دست آورد.

قیمت سکه امامی؛ ۲۹ میلیون و ۶۳۰ هزار

سکه امامی سه‌شنبه ۱۰ مرداد درحالی در نیمه کانال ۲۹ میلیون آفتابی شد که آخرین بار از خریدوفروش آن در این محدوده حدود ۴۰ روز می‌گذرد. بعد از دوم تیر امسال سکه امامی هرگز بیشتر از ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت نداشته، اما در جریان خریدوفروش‌های روز سه‌شنبه برای چند‌ساعت قیمت سکه امامی تا ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان هم بالا رفت.

قیمت سکه امامی، سه‌شنبه ۱۰ مرداد را با رشد ۹۰۰ هزار تومانی پشت‌سر گذاشت و روز دوشنبه هم شاهد افزایش ۴۷۹ هزار تومانی قیمت سکه امامی بودیم تا درمجموع ظرف دو روز حدود پنج درصد به قیمت سکه امامی اضافه شود و نرخ فروش آن از نیمه کانال ۲۹ میلیون عبور کند.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی؛ ۲۶ میلیون و ۱۹۳ هزار

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی در دو روز قبلی درمجموع ۶۵۰ هزار تومان که معادل ۴.۲ درصد است، افزایش پیدا کرده. صراف‌ها عصر سه‌شنبه درحالی نرخ فروش نیم‌سکه بهار آزادی را ۱۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان اعلام می‌کردند که عصر یکشنبه نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان ارزش داشت.

قیمت نیم‌سکه حالا بعد از روز ۱۷ تیر امسال دوباره جسارت قدم گذاشتن در کانال ۱۶ میلیون را پیدا کرده و نسبت به کمترین سطح خودش در سال جاری یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بیشتر فروخته می‌شود. روز اول مرداد بود که نرخ فروش نیم‌سکه بهار آزادی تا ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان پایین آمد.

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی؛ ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار

ربع‌سکه بهار آزادی بعد از بازگشایی بازار طلا بیشترین رشد قیمت را بین سکه‌های طلا داشته است؛ ۶.۲ درصد. ربع‌سکه روز دوشنبه را با رشد قیمت ۲۰۰ هزار تومانی پشت‌سر گذاشت و درجریان خریدوفروش‌های سه‌شنبه ۴۵۰ هزار تومان دیگر به قیمت ربع‌سکه اضافه شد تا درعرض دو روز قیمت ربع‌سکه بهار آزادی از ۱۰ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان برسد و در یک‌قدمی محدوده ۱۱ میلیون متوقف شود.

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی البته درمقاطعی از روز سه‌شنبه سرکی به کانال ۱۱ میلیون هم کشید و بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد ساعت چهار سه‌شنبه نرخ فروش ربع‌سکه دقیقا ۱۱ میلیون تومان بوده است. حالا ربع‌سکه بهار آزادی نسبت به روز اول مرداد که ۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان ارزش داشته، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بیشتر فروخته می‌شود. عددی که آن را به‌عنوان کمترین قیمت ربع‌سکه بهار آزادی در ۱۴۰۲ می‌شناسیم.

قیمت سکه گرمی؛ شش میلیون و ۴۲۰ هزار

قیمت سکه گرمی عصر سه‌شنبه ۱۰ مرداد به شش میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. دو روز قبل یعنی یکشنبه هشتم مرداد سکه گرمی شش میلیون و ۱۷۰ هزار تومان ارزش داشت و به‌این ترتیب در این دو روز شاهد رشد ۲۵۰ هزار تومانی قیمت سکه گرمی بودیم که معادل جهش چهار درصدی ارزش آن در این مدت است.

سکه گرمی سه‌شنبه ۱۰ مرداد افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و روز دوشنبه هم ۱۵۰ هزار تومان دیگر به قیمت سکه گرمی اضافه شده بود. حالا قیمت سکه گرمی به بالاترین سطح از ۲۸ خرداد امسال رسیده و از یک طرف دیگر ارزش آن درمقایسه با روز اول مرداد، ۶۵۰ هزار تومان بالا آمده است. آن روز سکه گرمی پنج میلیون و ۷۷۰ هزار تومان ارزش داشت و کمترین سطح خودش در سال ۱۴۰۲ را تجربه می‌کرد.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار