قیمت دلار| قیمت دلار امروز| قیمت دلار آزاد

قیمت دلار پرواز می‌کند | قیمت دلار، طلا و سکه امروز سه‌ شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲

در حالی که برخی کارشناسان اخبار آزادسازی دلارهای بلوکه شده را سیگنالی مساعد برای ممانعت از افزایش قیمت دلار می‌دانند، برخی دیگر می‌گویند اخبار اخیر منتشر شده از مذاکرات هسته‌ای باعث رشد تدریجی ارز شده و این روند ادامه خواهد داشت.

قیمت دلار پرواز می‌کند | قیمت دلار، طلا و سکه امروز سه‌ شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲

خبرملت: قیمت دلار در سال 1401 تا 60 هزار تومان پیش رفت که باعث نگرانی شدید جامعه شد. در ابتدای سال در حالی که پیش بینی می شد روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد اما دلار همه را شگفت زده کرد. روند کاهشی قیمت دلار از اردیبهشت آغاز شد و تا اواخر بهار ادامه پیدا کرد. در روزهای گذشته قیمت دلار بار دیگر به روند افزایشی بازگشته و حالا از مرز 50 هزار تومان هم عبور کرده است. تازه ترین خبر درباره قیمت دلار را در ادامه از خبرملت بخوانید. 

قیمت دلار روز گذشته در بازار تهران ۳۴۹ تومان بالا رفت و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۱۲ هزار تومان کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز ۱۸۷ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به قیمت ۲۹ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان رسید.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز دوشنبه، دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۶۲ تومان

یورو: ۴۵ هزار و ۲۱ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان

سکه امامی: ۲۹ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۱۳.۹۲ دلار

قیمت دلار

قیمت دلار از مرز روانی ۵۰ هزار تومان عبور کرد

دیروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی معامله‌ شد. معامله‌گران بازار ارز اخبار مربوط به آزادسازی دلارهای بلوکه شده از عراق را سیگنالی مساعد برای ممانعت از رشد قیمت‌ها در روزهای آینده می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سه روز ابتدایی هفته جاری، قیمت دلار هر روز ۳۰۰ تومان گران شد. معامله‌گران در انتظار قدم بعدی بازارساز برای خنثی کردن اخبار نامساعد هفته گذشته در حوزه برجام بودند. در همین راستا در پایان معاملات دیروز خبری مبنی بر آزادسازی طلب ارزی ایران از عراق منتشر شد.

یحیی آل اسحاق دیروز در نشست اتاق بازرگانی ایران و عراق ضمن تایید طلب‌ ۱۰ میلیارد دلاری ایران از عراق اعلام کرده که این مبلغ به بانک تی بی آی داده شده تا از این پول در موارد غیرتحریمی نظیر کالاهای اساسی و دارو استفاده شود.

به نظر می‌رسد خبر فوق حتی اگر قیمت دلار را کاهشی نکند، می‌تواند موقتا در بازار ارز ثبات ایجاد کند.

روند مذاکرات رو به بهبود است؟

علاوه بر خبر مذکور روز گذشته ایرنا در گزارشی مرخصی رابرت مالی را به «کنار گذاشتن» او تعبیر و از آن استقبال کرده است. در این گزارش عنوان شده ظاهراً ایران به این تغییرات خوشبین است. خبرگزاری رسمی دولت با اشاره به تغییرات پیشین در تیم نمایندگی آمریکا در امور ایران نوشته است: «سابقه نشان داده در دو سال اخیر تغییرات در تیم مذاکره‌کننده آمریکایی منجر به بهبود وضعیت مذاکرات شده است.»

به نظر می‌رسد برای روزهای باقیمانده از هفته دوم تیرماه خوراک خبری بازارساز جهت مهار قیمت دلار فراهم شده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر دلار از محدوده ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومانی عبور کند می‌توان از آن به عنوان منطقه تصمیم‌گیری برای روند دلار صحبت کرد. آنها می‌گویند اگر ریتم اخبار ورودی به بازار مثبت باشد می‌توان منطقه ۴۷ و ۴۸ هزار تومانی را برای دلار در نظر گرفت و در حالت خوش‌بینانه، دلار می‌تواند تا قیمت ۴۵ هزار تومان پایین بیاید.

قیمت دلار

قیمت نرخ‌های مختلف

در حالی که در سه روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد هزار تومان رشد داشته اما قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی در دو روز ابتدایی هفته جاری تغییر قیمت نداشت و دیروز نیز تنها یک تومان کاهش قیمت را ثبت کرد! روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۱ هزار و ۲۶۱ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۱۱ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد با افزایش ۳۰۰ تومانی همراه بود و با قیمت ۵۴ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. اما قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی به قیمت ۴۴ هزار و ۹۸۹ تومان رسید و کاهش ۵۰ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۰ هزار و ۸۹۹ تومان عرضه شد.

بازار هرات همچنان در تعطیلات عید قربان به سر می‌برد. بازار ارز دبی هم همچنان تعطیل است. در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم همانند دلار یک تومان کاهش داشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان مبادله شد. اسکناس درهم بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۵ تومان عرضه شد.

قیمت دلار

رشد تدریجی قیمت دلار در راه است

بررسی روند بازار ارز از ابتدای تابستان، رفت و برگشت پی در پی دلار میان کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومان را نشان می‌دهد؛ به طوری که در ابتدای تیرماه وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد، اما پس از یک روز نزولی شده و در کانال ۴۹ هزار تومان درجا می‌زد، اما دوباره در دوازدهمین روز تیرماه، وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد.

بررسی ها نشان میدهد اگرچه دلار آرام در جهت صعودی بازار به سمت مقاومت‌ها می‌خزد، ولی معامله‌گران همچنان بلاتکلیف و سردرگم هستند و اعتمادی به حرکت دلار در مسیر صعودی ندارند.

معامله‌گران اعتقاد دارند دلار برای ماندن در کانال جدید، باید مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را پشت سر بگذارد.

با این حال، کارشناسان معتقدند که دلار در مسیر صعودی است اما این مسیر آرام و آهسته است؛ مگر شوک سیاسی خاصی به بازار وارد شود که بازار را وارد فاز نزولی کند.

حسین محمودی‌اصل، کارشناس اقتصادی در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت بازار ارز اظهار داشت: با توجه به اخبار فعلی و شرایط موجود، علی‌رغم تزریق بانک مرکزی، متاسفانه شاهد رشد تدریجی نرخ ارز در بازار خواهیم بود.

وی افزود: البته توافق موقت و آزادسازی واردات خودرو بر جو آرامش عمومی بازارها کمک کرده بود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به تعویق در مبادله زندانیان و مسائل پیرامون رابرد مالی، انتظارات تورمی محدود شکل می‌گیرد.

محمودی‌اصل متذکر شد: بی‌تردید رکود و کاهش گردش نقدینگی از یک سو و کاهش شدید قدرت خرید قشر حقوق‌بگیر از سوی دیگر، از رشد شتابان تورم جلوگیری کرده است.

قیمت دلار

  • لینک کوتاه کپی شد
اخبار مرتبط
ارسال نظر

آخرین اخبار