قیمت دلار| قیمت دلار امروز| قیمت دلار آزاد

قیمت دلار با حرکت رونالدینیویی همه را متعجب کرد | قیمت دلار امروز شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲

رونالدینیو ستاره سابق بارسلونا به یک طرف نگاه می‌کرد و به طرفی دیگر پاس می‌داد؛ حالا حکایت کاهش قیمت دلار در مرکز مبادله و افزایش آن در بازار ما را یاد بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2005 می‌اندازد.

قیمت دلار با حرکت رونالدینیویی همه را متعجب کرد | قیمت دلار امروز شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲

خبرملت: قیمت دلار در سال 1401 تا 60 هزار تومان پیش رفت که باعث نگرانی شدید جامعه شد. در ابتدای سال در حالی که پیش بینی می شد روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد اما دلار همه را شگفت زده کرد. روند کاهشی قیمت دلار از اردیبهشت آغاز شد و حالا نرخ دلار افت فاحشی را تجربه کرده است. در ابتدای هفته جاری قیمت دلار وارد کانال 47 هزار تومان و بعد 46 هزار تومان شد اما در آخرین روز غیر تعطیل هفته قیمت دلار بار دیگر وارد کانال 48 هزار تومان شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت دلار را در ادامه از خبرملت بخوانید. 

قیمت دلار امروز در بازار تهران بیش از ۱۹۹ هزار تومان افزایش یافت و در کانال ۴۹ هزار تومان باقی ماند.

در این میان، قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران، افزایش را تجربه کرد و به این ترتیب هر قطعه سکه امامی با افزایش ۲۱۴ هزار تومانی مواجه شد و به قیمت ۲۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز افزایش ۱۰ هزار تومانی را تجربه کرد و در بازار ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز شنبه، سوم تیرماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۲۹۰ تومان

یورو: ۴۴ هزار و ۹۵۶ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان

سکه امامی: ۲۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۱۷۶ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۲۱.۴۷ دلار

قیمت دلار

کاهش قیمت دلار در مرکز مبادله

قیمت دلار در مرکز مبادله برخلاف قیمت دلار در بازار آزاد کاهش یافت.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز شنبه ۳ تیر ماه، قیمت هر اسکناس دلار ۴۱هزار و ۲۹۰ تومان و نرخ حواله دلار ۳۷هزار و ۵۳۷ تومان اعلام شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز (شنبه 3 تیر ماه) با کاهش نسبت به روز کاری قبل معادل 41 هزار و 290  تومان و قیمت حواله دلار 37 هزار و 537 تومان اعلام شد.

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، نرخ اسکناس یورو با کاهش نسبت به روز کاری قبل معادل 44 هزار و 956 تومان، و نرخ حواله یورو 40 هزار و 869 تومان اعلام شده است.

همچنین در مرکز مبادله ارز و طلا، نرخ اسکناس درهم نیز 11 هزار و 243 تومان و نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 221 تومان اعلام شده است.

قیمت دلار

علت درجا زدن قیمت دلار چیست؟

 نه از اخبار سیاسی خبر جدیدی می‌رسد و نه از بازار ارز. همه چیز در یک دور آهسته قرار گرفته و به نظر می‌رسد که بازار هفته جاری قفل شده و بازار در شرایط قیمتی هفته گذشته به نقطه انجماد رسیده است.

به گزارش تجارت نیوز، در چند روز گذشته خبر سیاسی خاصی به بازار نرسیده است. فقط سفر وزیر امور خارجه ایران به قطر و عمان رسانه‌ای شد و همین خبر به تنهایی کافی بود تا بازار ارز را متوقف کند. معامله‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکرات هسته‌ای -اگر در جریان باشد- در مراحل نهایی است و حالا کار به سفر وزیر امور خارجه به کشورهای میانجی رسیده است.

این گمانه زمانی تقویت شد که امیر عبدالهیان پس از قطر بلافاصله راهی عمان شد. کشوری که در دفعات گذشته همواره میانجی مذاکرات هسته‌ای بوده و در روند این پرونده نقش مهمی دارد. از طرف دیگر معاون وزیر امور خارجه هم هفته گذشته در امارات در حال رایزنی با فرانسه، انگلستان و آلمان بود. البته هنوز خروجی هیچ کدام از این جلسات مشخص نیست. اما بازار ارز و معامله‌گران به این سفرها و مذاکرات حساس‌ شده‌اند و به نظر می‌رسد که نبض بازار دلار در این کشورها زده می‌شود و معامله‌گران دلار در انتظار اخباری از عمان و یا قطر هستند تا قدم بعدی قیمت دلار را حدس بزنند.

قیمت دلار

قیمت دلار تا سه ماه آینده تغییر نمی‌کند؟

روند تقاضاهای ارزی در ایران نشان می‌دهد که انتهای بهار تا اواسط تابستان، تقاضاهای ارزی در کف قرار دارند و از انتهای تابستان تا اواسط زمستان، فصل ثبت‌سفارش‌ها و التهابات ارزی است.

عمده تنش‌های ارزی کشور در طول آبان‌ماه رخ داده و عمده کاهش قیمت‌ها بعد از اردیبهشت‌ماه به وقوع پیوسته است. در نگاه اول می‌توان امسال همچون سال‌های گذشته، انتهای بهار و ابتدای تابستان را کف تقاضای ارزی سال برآورد کرد. از همین رو اخبار مرتبط با توافق هسته‌ای توانست قیمت دلار در بازار آزاد را تا محدوده ۴۵‌هزار تومان نیز کاهش دهد و در صورتی که دلار در بازار تک‌نرخی بود، احتمالا شاهد کاهش بیش از پیش آن نیز می‌شدیم. با این حال بعید است که قیمت دلار تا پایان تابستان جهشی داشته باشد.

مهرماه امسال موعد رسیدن به بند غروب برجام است. بعد از این تاریخ ایران می‌تواند برنامه موشکی و پهپادی خود را توسعه دهد و دستش برای توسعه صادرات و واردات فناوری بازتر می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد موعد نهایی رسیدن به توافق توسط طرفین در پایان تابستان است. در صورتی که به هر دلیلی ایران و غرب به توافق جدید نرسند، احتمال بازگشت غرب به مکانیزم ماشه و فروپاشی کامل برجام بسیار زیاد است.

با توجه به اینکه مهم‌ترین فاکتور در تعیین قیمت ارز، تحریم‌های هسته‌ای است، بازار ارز کشور نیز تا زمانی که تکلیف این توافق مشخص نشود، جهت‌گیری خاصی نخواهد داشت و در فاز اغما می‌ماند. سیاستگذار نیز می‌تواند در این دوره با توجه به تقاضاهای محدود ارزی، ثبات را در بازار ایجاد کند و قیمت دلار را در محدوده ۵۰‌هزار تومان نگه دارد. هرگونه افزایش قیمت ارز و رسیدن به محدوده سقف قبلی در صورت عدم‌توافق هسته‌ای و در نیمه دوم سال محتمل است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار