قیمت دلار | قیمت دلار امروز

کاهش شدید قیمت دلار امروز | دلیل نوسانات قیمت دلار چیست؟

کاهش شدید قیمت دلار امروز | دلیل نوسانات قیمت دلار چیست؟

قیمت دلار امروز با روزهای گذشته اندکی تغییر کرده است . قیمت دلار امروز در 2روز گذشته تحت تاثیر بازار جهانی دستخوش تغییرات شده است ، ولی مجددا قیمت دلار امروز دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد. بنابراین باید دید قیمت دلار امروز با روزهای دیگر چه تفاوتی خواهد کرد و چگونه خواهد شد. دیشب تغییر ارز بر قیمت دلار امروز تاثیر خود را گذاشت و همین مسئله موجب سردرگمی معامله گران شد.

قیمت دلار امروز 29 فروردین 1401

قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۵ هزار و ۴۳۶ تومان اعلام شد.

امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۵ هزار و ۴۳۶ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۵ هزار و ۱۸۳ تومان تعیین شد.

سناریور تکراری آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تاثیرش بر قیمت دلار

امروز در بازار ارز و طلای تهران بار دیگر سناریور آزادسازی ارزهای بلوکه شده تکرار شد. مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی در واکنش به اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر رد آزادسازی منابع مسدودی ایران گفت مقامات وزارت خارجه کشورمان در اظهارنظرهای خود، از توافق اولیه برای آزادسازی منابع مسدودی ایران خبر دادند و هیچگاه صحبت از اینکه منابع مذکور آزاد و وصول شده است،

آینده پر ابهام برجام در بازر ارز و قیمت دلار

از طرفی هم مذاکرات برجام همچنان در هاله ای از ابهام است. آمریکا حاضر به ارائه پیشنهادات جدید به ایران نشده و به نوعی می توان گفت  معامله گران نسبت به احیای برجام در آینده نزدیک خوشبین نیستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم  درباره نصب دوربین‌های نظارتی آژانس در نطنز گفت: همچون سابق دوربین‌ها اطلاعات را ذخیره می‌کند و اگر توافقی صورت بگیرد آژانس به اطلاعات دسترسی دارد و در غیر این صورت، اطلاعات نزد ما خواهد ماند و احتمالا حذف خواهد شد. به همین دلیل در این فضای پر ابهام قیمت سکه و دلار افزایش را تجربه کردند.

سیگنال‌های سیاسی و بی‌تفاوتی قیمت دلار

قیمت دلار

 

دلار بدون اعتنا به سیگنال‌های امیدوارکننده سیاسی رفتار می‌کند. هفته گذشته درحالی نرخ دلار حاضر به عقب‌نشینی از نیمه کانال ۲۶ هزار تومان نبود، که کفه ترازو به سمت سیگنال‌های مثبت سنگینی می‌کرد. بعد انواع و اقسام شایعات درباره ماجرای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا، اخیرا سخنگوی کاخ سفید مذاکرات درمورد این موضوع را تایید کرده، اما در بازار ارز هنوز واکنشی نسبت به این دست پالس‌های مثبت دیده نمی‌شود.

ادامه درجا زدن قیمت دلار در کانال ۲۶ هزار؟

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی جمعه بیست‌و‌هفتم اسفند نوسان محدودی داشت. معامله‌گران عمده دیشب درحالی دلار فردایی را ۲۶ هزار و ۲۸۰ تومان خرید و فروش می‌کردند که در ابتدای این معاملات نیز ارزش اسکناس آمریکایی همین رقم بود. طی خرید و فروش‌های پشت‌خطی و لفظ‌های معامله‌گران رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان بیشترین نرخ دلار بود و این عدد در کمترین حالت خود به ۲۶ هزار و ۲۶۰ تومان رسید. موضوعی که نشان می‌دهد معامله‌گران باتجربه بازار تصور می‌کنند دلار آزاد امروز شنبه بیست‌وهشتم اسفند نوسان محدودی دارد و آخرین روز کاری و رسمی معاملات سال ۱۴۰۰ را در پله‌های ابتدایی کانال ۲۶ هزار تومان سپری می‌کند.

قیمت دلار در این هفته آینده چگونه می شود؟ قیمت دلار نسبت به آخرین معاملات افزایش یافت. قیمت دلار هرروز متغیر است.قیمت دلار غیر قابل پیش بینی است . در روزی که دلار نیما با افت، وارد کانال 23 هزار تومان شد، در بازار فیزیکی اتفاق معکوسی رخ داد. نرخ دلار صرافی ملی با 500 تومان افزایش در یک قدمی 25 هزار تومان قرار گرفت و دلار تهران در بازار فردوسی نیز تا 26 هزار و 600 تومان رشد کرد که نسبت به روز گذشته 300 تومان بیشتر بود.

در روزهای پایانی سال، حضور افراد در بازار ارز کم شده بود. شاید بسیاری تصور می‌کردند که تقاضای سفر خارجی برای نوروز موجب افزایش نرخ در این روزها شود، اما حداقل مشاهدات میدانی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. در مقایسه با سال های قبل، تقاضای کمتری برای دلار مسافرتی وجود دارد.

قیمت دلار زندانی شد

البته که در اتفاق روز سه‌شنبه، برخی از معامله‌گران رفتار بازارساز را هم پررنگ می‌دانند. نرخ دلار در یک مرحله تا 26 هزار و 500 تومان رشد کرده بود و در حال محک زدن این سطح تا حدود ساعت 3 بعد از ظهر بود، چرا که این سطح مقاومت مهمی برای حرکت دلار محسوب می‌شود. در حدود یک ماه گذشته نرخ دلار بین 25 هزار و 800 تا 26 هزار و 500 تومان حبس شده است.

چراغ سبز بازارساز به افزایش قیمت دلار

اما در حوالی ساعت 3، صرافی ملی نرخ دلار را با 133 تومان افزایش به روی تابلو برد که باعث شد خیلی‌ها، روی همین موج سوار شوند و ادعای چراغ سبز بازارساز به افزایش نرخ دلار را بکنند. بعد از این، جو معامله‌گران بود که دلار تهران هم افزایشی شد و تا 26 و 600 بالا رفت.

سطح 26 هزار و 500 تومان در بازار مهم است و به نظر فعالان بازار اگر این سطح شکسته شود، بعضی‌ها را برای صعود به بازار می‌کشاند. فعلا تثبیتی بالای این سطح رخ نداده و قیمت به شدت متزلزل است.

آینده بازار چطور پیش‌بینی می‌شود؟

در حالیکه یک گروه از معامله‌گران معتقدند تا زمان تعیین تکلیف برجام، ‌روند دلار صعودی است اما 2 دلیل نمی‌گذارد که خواسته این گروه محقق شود. از نظر معامله‌گرای باسابقه یکی از آن دلایل کنترل بازارساز است، چرا که در چنین شرایطی بانک مرکزی موظف به کنترل هیجانات بازار ارز می‌شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار