قیمت دلار امروز | قیمت دلار امروز چقدر است؟

قیمت دلار امروز 17 فروردین 1401 | آخرین اخبار قیمت دلار لحظه ای

قیمت دلار و قیمت یورو برای تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

قیمت دلار امروز 17 فروردین 1401 | آخرین اخبار قیمت دلار لحظه ای

قیمت دلار امروز با روزهای گذشته اندکی تغییر کرده است . قیمت دلار امروز در 2روز گذشته تحت تاثیر بازار جهانی دستخوش تغییرات شده است ، ولی مجددا قیمت دلار امروز دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد. بنابراین باید دید قیمت دلار امروز با روزهای دیگر چه تفاوتی خواهد کرد و چگونه خواهد شد. دیشب تغییر ارز بر قیمت دلار امروز تاثیر خود را گذاشت و همین مسئله موجب سردرگمی معامله گران شد.

قیمت دلار امروز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱

به گزارش اقتصادآنلاین، در صرافی‌‌ها قیمت خرید دلار 25143 تومان و فروش آن 25433 تومان اعلام شد. قیمت خرید و فروش یورو نیز به ترتیب 28287 و 28619 تومان است.

قیمت روز دلار صرافی ملی

بر اساس اطلاعات به‌روزرسانی شده در سایت صرافی ملی، قیمت دلار برای خرید 25067 تومان و قیمت دلار برای فروش 25319 تومان است.

قیمت روز یورو صرافی ملی

همچنین قیمت یورو برای خرید 28246 تومان و قیمت یورو برای فروش 28530 تومان است.

سیگنال‌های سیاسی و بی‌تفاوتی دلار

دلار بدون اعتنا به سیگنال‌های امیدوارکننده سیاسی رفتار می‌کند. هفته گذشته درحالی نرخ دلار حاضر به عقب‌نشینی از نیمه کانال ۲۶ هزار تومان نبود، که کفه ترازو به سمت سیگنال‌های مثبت سنگینی می‌کرد. بعد انواع و اقسام شایعات درباره ماجرای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا، اخیرا سخنگوی کاخ سفید مذاکرات درمورد این موضوع را تایید کرده، اما در بازار ارز هنوز واکنشی نسبت به این دست پالس‌های مثبت دیده نمی‌شود.

ادامه درجا زدن دلار در کانال ۲۶ هزار؟

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی جمعه بیست‌و‌هفتم اسفند نوسان محدودی داشت. معامله‌گران عمده دیشب درحالی دلار فردایی را ۲۶ هزار و ۲۸۰ تومان خرید و فروش می‌کردند که در ابتدای این معاملات نیز ارزش اسکناس آمریکایی همین رقم بود. طی خرید و فروش‌های پشت‌خطی و لفظ‌های معامله‌گران رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان بیشترین نرخ دلار بود و این عدد در کمترین حالت خود به ۲۶ هزار و ۲۶۰ تومان رسید. موضوعی که نشان می‌دهد معامله‌گران باتجربه بازار تصور می‌کنند دلار آزاد امروز شنبه بیست‌وهشتم اسفند نوسان محدودی دارد و آخرین روز کاری و رسمی معاملات سال ۱۴۰۰ را در پله‌های ابتدایی کانال ۲۶ هزار تومان سپری می‌کند.

قیمت دلار در این هفته آینده چگونه می شود؟ قیمت دلار نسبت به آخرین معاملات افزایش یافت. قیمت دلار هرروز متغیر است.قیمت دلار غیر قابل پیش بینی است . در روزی که دلار نیما با افت، وارد کانال 23 هزار تومان شد، در بازار فیزیکی اتفاق معکوسی رخ داد. نرخ دلار صرافی ملی با 500 تومان افزایش در یک قدمی 25 هزار تومان قرار گرفت و دلار تهران در بازار فردوسی نیز تا 26 هزار و 600 تومان رشد کرد که نسبت به روز گذشته 300 تومان بیشتر بود.

در روزهای پایانی سال، حضور افراد در بازار ارز کم شده بود. شاید بسیاری تصور می‌کردند که تقاضای سفر خارجی برای نوروز موجب افزایش نرخ در این روزها شود، اما حداقل مشاهدات میدانی چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. در مقایسه با سال های قبل، تقاضای کمتری برای دلار مسافرتی وجود دارد.

سیگنال های برجامی به بازار ارز

قیمت دلار امروز

آنچه که بازار را هدایت کرده، اخبار سیاسی مربوط به برجام بود. تردیدها نسبت به احیای برجام همچنان بر جو بازار غالب است. البته صحبت‌های لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مورد تضمین کتبی آمریکا به این کشور و تایید این خبر از سوی بلومبرگ باعث شده تا کمی جو بازار آرام بگیرد. معامله‌گران ارائه تضمین را اینطور تعبیر می کنند که آمریکا در شرایط فعلی حاضر است به هر قیمتی توافق را امضا کند.

قیمت دلار زندانی شد

البته که در اتفاق روز سه‌شنبه، برخی از معامله‌گران رفتار بازارساز را هم پررنگ می‌دانند. نرخ دلار در یک مرحله تا 26 هزار و 500 تومان رشد کرده بود و در حال محک زدن این سطح تا حدود ساعت 3 بعد از ظهر بود، چرا که این سطح مقاومت مهمی برای حرکت دلار محسوب می‌شود. در حدود یک ماه گذشته نرخ دلار بین 25 هزار و 800 تا 26 هزار و 500 تومان حبس شده است.

چراغ سبز بازارساز به افزایش قیمت دلار

اما در حوالی ساعت 3، صرافی ملی نرخ دلار را با 133 تومان افزایش به روی تابلو برد که باعث شد خیلی‌ها، روی همین موج سوار شوند و ادعای چراغ سبز بازارساز به افزایش نرخ دلار را بکنند. بعد از این، جو معامله‌گران بود که دلار تهران هم افزایشی شد و تا 26 و 600 بالا رفت.

سطح 26 هزار و 500 تومان در بازار مهم است و به نظر فعالان بازار اگر این سطح شکسته شود، بعضی‌ها را برای صعود به بازار می‌کشاند. فعلا تثبیتی بالای این سطح رخ نداده و قیمت به شدت متزلزل است.

آینده بازار چطور پیش‌بینی می‌شود؟

در حالیکه یک گروه از معامله‌گران معتقدند تا زمان تعیین تکلیف برجام، ‌روند دلار صعودی است اما 2 دلیل نمی‌گذارد که خواسته این گروه محقق شود. از نظر معامله‌گرای باسابقه یکی از آن دلایل کنترل بازارساز است، چرا که در چنین شرایطی بانک مرکزی موظف به کنترل هیجانات بازار ارز می‌شود.

دلار بخرید، پودر می شوید

دلیل دوم نیز این بود که کنترل تنش‌ها در یک سطح محدود، باعث شده تا راه توافق باز بماند. این احتیاط را می‌شود در معامله‌گران بزرگتر بازار دید.‌ معامله‌گران درهم روند دلار را باور ندارند و معادل دلاری درهم، 200 تومان ارزانتر از نرخ دلار در بازار آزاد بود. زمانیکه دلار به 26 هزار و 600 رسید معامله‌گران با تجربه بازار هشدار می‌دادند و این هشدار را با یک اصطلاح بازاری می‌گفتند که ممکن است خریدار پودر شود. آن‌ها معتقدند وقتی دلار در یک محدوده خاص گیر می‌کند و اخبار نیز هر لحظه یک جهت دارند،  ریسک پول‌سوزی در اتاق‌های معاملاتی بوجود می‌آید.

سیگنال جدید آمریکا به بازار  ارز

برخی از تحلیگران بازار ارز ایران معتقدند با افزایش تنش ها بین روسیه و اکراین و افزایش چشمگیر قیمت نفت، دولت ایالات متحده به دنبال دادن امتیازات بیشتر به ایران درباره مذاکرات هسته ای است. از طرفی هم رایزنی مقامات آمریکایی با کشور روسیه می تواند حکایت از نزدیک شدن آمریکا  به کشورهای دوست روسیه  داشته  باشد .

به باور معامله گران بازار ارز تهران  در صورت ادامه تثبیت دلار زیر محدوده 25 هزار و 500 ،‌ سرعت حرکت به سوی مرز 25 هزار تومانی بیشتر می شود . با این حال،‌ اگر دلار  به بالای مرز 26 هزار تومان برگردد،‌ خریدها در بازار بیشتر خواهد شد.

معامله‌گران می‌گویند روند بازار ارز از آذر امسال نزولی بوده و از حوالی نرخ ۲۹ هزار تا ۲۶ تومان پایین آمده و باتوجه به این روند می‌گویند نقطه‌ای که می‌تواند نشانه برگشت روند باشد، تثبیت قیمت دلار بالای ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار تهران است.

با وجود بهبود نسبی شرایط در بازار آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید می‌کند: در روزهای پایانی سال است باید شاهد رونق بیشتری باشیم. اما به دلایل مختلف، به‌ویژه مساله انس جهانی خبر چندانی از رونق نیست. بازار در حال حاضر در ثبات به‌سر می‌برد. او معتقد است: هنگامی که نوسان وارد بازار شود مردم رغبتی به فروش محصولات خود نشان نمی‌دهند و بازار برهم می‌ریزد. محمدولی درباره سرمایه‌گذاری در بازار سکه توضیح داد: فرقی نمی‌کند بازار افزایشی یا کاهشی باشد. برای بلندمدت و میان‌مدت بازار طلا و سکه، انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری است، ولی برای کوتاه‌مدت این بازار را توصیه نمی‌شود.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  شب گذشته با 6 هزار و 960 تومان معامله شد که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز یکشنبه 10 تومان  رشد  کرده بود.  بنابراین از مسیر قیمت درهم ، نرخ دلار  امروز صعودی  است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی 25 هزار و 600 قرار  گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی شنبه شب 100 تومان پایین رفته بود. قیمت دلار در معاملات پشت خطی  شنبه  شب بر روی 25 هزار 700 تومان قرار داشت. 

با این حال بیانیه تهران و آژانس باعث ترس در بازار ارز شده و برخی از معامله گران معتقدند که این  موضوع  می‌تواند به معنای به تعویق افتادن توافق برجام تا پایان سال جاری باشد. 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار