قیمت دلار| قیمت دلار امروز| قیمت دلار آزاد

قیمت دلار در این کانال جا خوش کرد | نوسان قیمت دلار تا پایان تابستان قطع شد؟

قیمت دلار امروز در بازار تهران اندکی کاهش یافت و در کانال ۴۸ هزار تومان درجا زد. یک کارشناس می‌گوید بعید است که قیمت دلار تا پایان تابستان جهشی داشته باشد.

قیمت دلار در این کانال جا خوش کرد | نوسان قیمت دلار تا پایان تابستان قطع شد؟

خبرملت: قیمت دلار در سال 1401 تا 60 هزار تومان پیش رفت که باعث نگرانی شدید جامعه شد. در ابتدای سال در حالی که پیش بینی می شد روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد اما دلار همه را شگفت زده کرد. روند کاهشی قیمت دلار از اردیبهشت آغاز شد و حالا نرخ دلار افت فاحشی را تجربه کرده است. در ابتدای هفته جاری قیمت دلار وارد کانال 47 هزار تومان و بعد 46 هزار تومان شد اما در آخرین روز غیر تعطیل هفته قیمت دلار بار دیگر وارد کانال 48 هزار تومان شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت دلار را در ادامه از خبرملت بخوانید. 

قیمت دلار امروز در بازار تهران اندکی کاهش یافت و در کانال ۴۸ هزار تومان درجا زد.

در این میان، قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران، افزایش را تجربه کرد و به این ترتیب هر قطعه سکه امامی با افزایش ۱۱۶ هزار تومانی مواجه شد و به قیمت ۲۸ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز افزایش ۲۹ هزار تومانی را تجربه کرد و در بازار ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، سی‌ام خردادماه ۱۴۰۲ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی): ۴۱ هزار و ۳۴۹ تومان

یورو: ۴۵ هزار و ۱۷۱ تومان

سکه تمام بهار آزادی: ۲۵ میلیون و ۲۸۴ هزار تومان

سکه امامی: ۲۸ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان

نیم سکه: ۱۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان

ربع سکه: ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان

سکه گرمی: ۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار: ۳ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان

هر مثقال طلا: ۱۰ میلیون و ۱۳۲ هزار تومان

هر انس طلا: ۱۹۵۳.۳۹ دلار

قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به بحران تورم گفت: اگر گام‌های دقیقی برداشته شود، تورم نیز قابل مهار است و می‌توان امیدوار بود نرخ تورم دستخوش کاهش شود.

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که دلار تا چه میزان امکان کاهش قیمت را داراست، گفت: بازیگران بازار ارز بر تعیین قیمت موثر هستند و تنها یک عامل نیست که بتواند زمینه را برای پیش‌بینی مهیا کند اما همین حالا نیز رصد بازار نشان می‌دهد قیمت‌ها در حال کاهش است و این روند احتمالا ادامه‌دار است.

وی با اشاره به اینکه منابع بلوکه شده ایران در کره حنوبی نیز در حال آزادسازی است، عنوان کرد: تنها عراق در حال آزاد کردن پول‌های ما نیست . سایر کشورها نیز دست به این اقدام زده‌اند و این نشان از نتیجه دادن دیپلماسی ایران دارد.

او در جواب این پرسش که آیا آزادسازی پول‌های بلوکه شده نتیجه توافقی قریب‌الوقوع است، گفت: من قادر به پاسخ به این سوال نیستم و بهتر است این پرسش را اهل سیاست جواب بدهند اما فکر می‌کنم در بخش بین‌الملل گشایشی ایجاد شده و این گشایش می‌تواند زمینه را برای بهبود وضعیت اقتصادی و سفره مردم مهیا کند .

او با اشاره به بحران تورم گفت: اگر گام‌های دقیقی برداشته شود، تورم نیز قابل مهار است و می‌توان امیدوار بود نرخ تورم دستخوش کاهش شود.

قیمت دلار

قیمت دلار تا پایان تابستان ثابت می‌ماند؟

دنیای اقتصاد نوشت: روند تقاضاهای ارزی در ایران نشان می‌دهد که انتهای بهار تا اواسط تابستان، تقاضاهای ارزی در کف قرار دارند و از انتهای تابستان تا اواسط زمستان، فصل ثبت‌سفارش‌ها و التهابات ارزی است.

عمده تنش‌های ارزی کشور در طول آبان‌ماه رخ داده و عمده کاهش قیمت‌ها بعد از اردیبهشت‌ماه به وقوع پیوسته است. در نگاه اول می‌توان امسال همچون سال‌های گذشته، انتهای بهار و ابتدای تابستان را کف تقاضای ارزی سال برآورد کرد. از همین رو اخبار مرتبط با توافق هسته‌ای توانست قیمت دلار در بازار آزاد را تا محدوده ۴۵‌هزار تومان نیز کاهش دهد و در صورتی که دلار در بازار تک‌نرخی بود، احتمالا شاهد کاهش بیش از پیش آن نیز می‌شدیم. با این حال بعید است که قیمت دلار تا پایان تابستان جهشی داشته باشد.

مهرماه امسال موعد رسیدن به بند غروب برجام است. بعد از این تاریخ ایران می‌تواند برنامه موشکی و پهپادی خود را توسعه دهد و دستش برای توسعه صادرات و واردات فناوری بازتر می‌شود. بنابراین به نظر می‌رسد موعد نهایی رسیدن به توافق توسط طرفین در پایان تابستان است. در صورتی که به هر دلیلی ایران و غرب به توافق جدید نرسند، احتمال بازگشت غرب به مکانیزم ماشه و فروپاشی کامل برجام بسیار زیاد است.

با توجه به اینکه مهم‌ترین فاکتور در تعیین قیمت ارز، تحریم‌های هسته‌ای است، بازار ارز کشور نیز تا زمانی که تکلیف این توافق مشخص نشود، جهت‌گیری خاصی نخواهد داشت و در فاز اغما می‌ماند. سیاستگذار نیز می‌تواند در این دوره با توجه به تقاضاهای محدود ارزی، ثبات را در بازار ایجاد کند و قیمت دلار را در محدوده ۵۰‌هزار تومان نگه دارد. هرگونه افزایش قیمت ارز و رسیدن به محدوده سقف قبلی در صورت عدم‌توافق هسته‌ای و در نیمه دوم سال محتمل است.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار