حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر است؟

واریزی عیدی ۱۴۰۲ بازنشستگان با حقوق بهمن ماه | افزایش دو میلیونی حقوق بازنشستگان از فروردین؟

مبلغ و زمان واریز عیدی و حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.

واریزی عیدی ۱۴۰۲ بازنشستگان با حقوق بهمن ماه | افزایش دو میلیونی حقوق بازنشستگان از فروردین؟

حقوق بازنشستگان افزایش یافت؟ دولت بالاخره تسلیم شد و افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد. حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش پیدا کرد. خبرها حاکی از این است که میزان در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت ۲۰ درصد در سال آینده است.

واریزی عیدی ۱۴۰۲ بازنشستگان با حقوق بهمن ماه

بیمه سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1402، یک میلیون و ششصد هزار تومان بوده که به اندازه مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری می باشد؛ همچنین زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ ، 16 بهمن ماه می باشد.

حقوق کارگران در کشور ما در قانون کار مصوب هزار و سیصد و شصت و نه به رسمیت شناخته و مورد تایید قانون گذار قرار گرفته است . تعیین حداقل قانونی درآمد ماهیانه و ممنوعیت تعیین درآمد به کمتر از آن، پیش بینی انواع مرخصی، بیمه تامین اجتماعی، حق سنوات و دریافت حقوق بازنشستگی، از جمله حقوق قانونی کارگرن بوده که قانون کار به آن پرداخته است.

یکی دیگر از حقوق قانونی کارگر ، حق دریافت عیدی بوده که بر اساس آن، هر ساله کارفرمایان مشمول قانون کار، موظف هستند تا قبل از فرارسیدن سال نو، مبلغی را به عنوان عیدی به کارگران مشغول در کارگاه خود بپردازند . البته بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی نیز همانند کارگران مشغول به کار، هر ساله مبلغی را تحت عنوان عیدی دریافت می نمایند، با این تفاوت که این میزان عیدی، توسط سازمان تامین اجتماعی به حساب این دو گروه واریز می گردد.

حقوق بازنشستگان

نحوه محاسبه عیدی سال 1402 بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران تامین اجتماعی، همانند سال های گذشته بودغ؛ با این توضیح که، هر ساله در بهمن ماه، هیات وزیران، اقدام به تشکیل جلسه ای کرده که در آن جلسه، مبلغ عیدی کارمندان کشوری، لشکری، بازنشستگان کشوری و لشکری و میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را تعیین و تصویب نموده و عیدی این گروه ها بر اساس این مصوبه پرداخت می شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار