حقوق بازنشستگان| افزایش حقوق بازنشستگان| کاهش حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان با شاغلان برابر می شود؟ | خبر خوش از برنامه هفتم توسعه درباره حقوق بازنشستگان

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده خواهد شد.

حقوق بازنشستگان با شاغلان برابر می شود؟ | خبر خوش از برنامه هفتم توسعه درباره حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان در سالهای اخیر همواره مورد انتقاد بازنشستگان قرار گرفته است. علیرغم افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲، بسیاری برخی از آنها می‌گویند حقوقشان کفاف حدود ۱۰ روز زندگی در یک ماه را می دهد. دولت وعده داده که طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند. همسان سازی حقوق بازنشستگان می تواند تاثیر قابل توجهی روی میزان دریافتی بازنشستگان بگذارد. با این وجود خبرهایی درباره حذف همسان سازی حقوق بازنشستگان از برنامه هفتم توسعه منتشر شده که همه را نگران کرده است. تازه ترین خبر درباره حقوق بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده خواهد شد.

به نقل از ایلنا، نجفی خواه معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه تهران ۲۰ درباره صندوق‌های بازنشستگی گفت: در حال حاضر دولت ۷۶ درصد بودجه صندوق‌های بازنشستگی را برای حقوق بازنشستگان پرداخت می‌کند و باید ۲۴ درصد دیگر را خود صندوقها تامین کنند اما این چنین نیست.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس نیز در این برنامه درباره آخرین تصمیمات گرفته شده درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: براساس توافق صورت گرفته بین دولت و مجلس، اصل متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده خواهد شد. قرار شد در برنامه هفتم برای کاهش فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلان، با اجرای متناسب‌سازی این فاصله ترمیم شود.

وی افزود: اینکه متناسب‌سازی به چه میزان و درچه سالی از برنامه هفتم اجرا شود مواردی است که در صحن علنی مشخص خواهد شد مثلا  احتمال دارد برای برخی از بازنشستگان در سال اول و برخی دیگر در سال دومِ برنامه انجام شود.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار