یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی | یارانه نقدی 22 بهمن

واریز یارانه نقدی به مناسبت 22 بهمن | واریز یارانه نقدی ۳ تا ۵ میلیونی به سرپرستان خانوارها

یارانه نقدی به مناسبت 22 بهمن برای برخی از افراد واریز می‌شود.

واریز یارانه نقدی به مناسبت 22 بهمن | واریز یارانه نقدی ۳ تا ۵ میلیونی به سرپرستان خانوارها

جزئیات یارانه نقدی اعلام خواهد شد. یارانه معیشتی به همه ایرانی ها برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه نقدی در سال جدید افزایش می یابد. یارانه نقدی بیش از بیست میلیون نفر دی ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. کالابرگ جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.

یارانه نقدی

واریز یارانه نقدی 945 هزار تومانی در 22 بهمن

آنچه در روزهای اخیر بیشتر از سوی افکار عمومی مورد پرسش قرار می‌گیرد؛ زمان واریز یارانه نقدی دی‌ ماه ۱۴۰۱ است.

اگر قرار باشد مرحله ۱۴۳ یارانه نقدی طبق روال ماه‌های قبل پرداخت شود، انتظار می‌رود در هفته سوم و احتمالا از بیستم بهمن ماه یارانه نقدی به دست سرپرستان خانوار برسد.

در حالی که قرار بود یک خانوار پنج نفره ماه قبل  یارانه نقدی جدید و معیشتی بنزین دریافت کند، با خلف وعده دولت فقط ۲۰۵ هزار تومان به حساب آنها واریز شد

در حالی این یارانه جدید پرداخت نمی‌شود که براساس پیگیری‌، نهادهای مرتبط با واریز یارانه‌ها آمادگی انجام آن را داشتند و منتظر دستور رئیس دولت بودند.

براساس اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد دولت تغییراتی را برای پرداخت یارانه جدید در نظر گرفته است. آنطور که همشهری گزارش داده، دولت تصمیم گرفته پرداخت پلکانی یارانه‌ها را فعلا کنار بگذارد و به جای آن به‌صورت یکسان به ۶۶ میلیون نفر ماهانه ۱۵۰ هزار تومان یارانه نقدی بیشتر پرداخت کند.

یعنی یک خانوار پنج نفره علاوه بر یارانه معیشتی ۲۰۵ هزار تومانی و یارانه نقدی ۲۲۷ هزار تومانی؛ مبلغ ۷۵۰ هزار تومان نیز به عنوان یارانه جدید دریافت می‌کند. احتمالا در این ماه یارانه یک خانوار پنج نفره به ۹۴۵ هزار تومان در ماه برسد.

چرا یارانه من قطع شد؟

از اصلی‌ترین دلایل قطع یارانه، دهک دهم بودن درامد خانوار است. البته این اتفاق ممکن است گاهی به اشتباه رخ دهد . به همین علت، سرپرست خانوار می‌تواند به سایت hemayatmcls.gove.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کند. ستاد هدفمندی یارانه نیز موظف است دوباره به بررسی منابع درآمدی خانواده پرداخته و در صورت رخ دادن اشتباه، دهک جدید خانوار را اعلام کند.

گروه دیگری نیز در دوره‌های قبل به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کردند یا به طور خودخواسته یارانه خود را قطع کرده‌اند. این افراد نیز به قطع یارانه معیشتی اعتراض داشتند و درحال حاضر خواستار دریافت یارانه هستند. این افراد که جاماندگان از یارانه محسوب می‎شوند ، برای ثبت نام یارانه لازم است به سایت my.gov.ir مراجعه کنند.

افراد معترض به یارانه معیشتی خود می‌توانند بر اساس گفته رییس ستاد هدفمندی یارانه‌ها به سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و اعتراض خود را ثبت کنند.

یارانه معیشتی ۳ میلیونی برای این خانوارها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اقدامات خیرخواهانه که با همکاری موسسات خیریه، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین صورت پذیرفت را تشریح کرد.

وی از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین ۸ هزار دست لباس‌گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان خریداری و مراحل توزیع را طی می‌کند.

وی با اشاره به توزیع سبد پروتئین برای مستمری‌بگیران تحت پوشش، یادآور شد: در این راستا با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰۰ تن مرغ بین خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور توزیع شد؛ همچنین با مشارکت مجمع خیرین ۵۰ گهواره برقی برای کودکان مقیم در شیرخوارگاه‌ها تهیه شده است تا کودکان خوابی راحت را تجربه کنند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار