اخبار هواشناسی | بارش برف و باران

هشدار هواشناسی | برف و باران بزودی

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور و احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در سفرهای بین شهری در بعضی استان‌ها خبر داد.

هشدار هواشناسی | برف و باران بزودی

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور و احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در سفرهای بین شهری در بعضی استان‌ها خبر داد. 

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با نفوذ یک سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه بعضی مناطق با بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کولاک و مه مواجه خواهند شد.

 

بر اساس این هشدار، سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام و ارتفاعات تهران، قزوین و البرز، چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و ارتفاعات قزوین و البرز، و پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ایلام، خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه شمالی بوشهر تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی و کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر به صورت محدود، تاخیر در پروازها، خسارت دیدن صنعت کشاورزی، افت فشار گاز و اختلال در عملیات عمرانی محتمل خواهد بود.

سازمان هواشناسی مسئولان، ساکنان و مسافران مناطق یادشده را به احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه کرد.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار