جاده چالوس در دست تعمیر است

عملیات بهسازی و بازسازی جاده چالوس پس از سیل همچنان ادامه دارد به طوری که عملیات آواربرداری و ایمن سازی این محور در حال انجام است.

جاده چالوس در دست تعمیر است

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه بازدید از وضعیت جاده چالوس و سد امیرکبیر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سیل اخیر در سد امیر کبیر کرج بی سابقه بوده و بعد از سال ۱۳۵۰ تاکنون، وقوع سیلی با این حجم در ان محدوده سابقه نداشته است. متاسفانه این سیل باعث تخریب مناطقی در اطراف سد شد.

وی با بیان اینکه از همان دقایق اولیه نیروهای عملیاتی با حضور در منطقه، تخلیه تونل‌ها را انجام دادند و مسیر دسترسی به سد فراهم شد؛ گفت: اکنون عملیات تخلیه گل و لای و برداشت سنگ ها درحال انجام است. نیرو، تجهیزات و ماشین‌آلات مهندسی سنگین  و تعداد زیادی کامیون در محل مستقر هستند تا کار پاکسازی و آواربرداری را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه متاسفانه همزمان با وقوع سیل تعدادی خودرو که در حاشیه رودخانه پارک بودند به داخل آب پرتاب شدند گفت: از مردم درخواست می‌کنیم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و در زمانی که هشدار قرمز هواشناسی صادر می‌شود اکیدا از حضور در بستر رودخانه ها و محل خطر خودداری کنند تا شاهد خسارت به هموطنان نباشیم.

به گفته نامی جاده چالوس پس از پاکسازی مسیر و ایمن‌سازی کامل محور بازگشایی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار