جاده چالوس بسته شد

بنا بر اعلام معاون سازمان راهداری برای خاکریزی دره ۵۰ متری که در سیلاب روز پنجشنبه ایجاد شده تا ۱۰ روز تردد از چالوس امکان پذیر نخواهد بود.

جاده چالوس بسته شد

رضا اکبری درباره آخرین وضعیت چالوس بعد از سیل روز پنجشنبه تصریح کرد: هشت نقطه از محور چالوس که در محدوده بالادست و پایین دست سد کرج قرار دارد، حدود ۲ متر زیر گل و لای قرار گرفته و ارتفاع گل و لای و سنگ پرتاپ شده روی جاده چالوس به ۲ متر رسیده است.

وی گفت: از صبح روز جمعه کار آزادسازی خودروهای مانده در گل و لای با بکارگیری ۱۲ دستگاه ماشین آلات آغاز شد و مسافرانی هم که خودروهای خود را رها کرده بودند امروز(شنبه) به محل سانحه بازگشتند تا بتوانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

اکبری توضیح داد: به جز این هشت نقطه، جاده چالوس در محدوده «خوزنکلا» به طور کامل شکسته شده و به طول ۵۰ متر داخل دره فرو رفته که برای خاکریزی و پر کردن این دره عمیق که در نهایت با انجام عملیات زیرسازی و سپس سیمان و تثبیت محور انجام خواهد شد تا حدود ۱۰ روز آینده بسته خواهد بود.

وی گفت: همزمان با خاکریزی دره ۵۰ متری عملیات تخلیه ۲ متر گل و لای در روی جاده نیز انجام خواهد شد تا امکان تردد در چالوس فراهم شود.

اکبری درباره اینکه گفته می‌شود برخی نقاط چالوس دیگر قابل تعمیر نیست و مسیرهای جدید باید جایگزین شود، افزود: این مطلب صحت ندارد، همه نقاط چالوس قابل تعمیر است، چند نقطه از پل‌های آب رو پر از شن و ماسه شده که باید تخلیه شود. دیوار حائل جاده هم تخریب شده و با این حال اگر گودال ۵۰ متری پر شود ظرف یک هفته ترافیک چالوس مجدد برقرار می شود.

وی گفت: اما تخمین می‌زنیم کار بازسازی کامل چالوس که شامل بازسازی پل‌ها و دیوارهای حایل است با هزینه‌ای حدود هزار میلیارد تا مهر امسال به طول انجامد.

به گفته اکبری، فقط برای اینکه محور چالوس به شرایط قبل خود بازگردد تا در بارش‌های مشابه دچار همین حادثه نشود، در ابتدا باید ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شود. ایمن سازی دقیق تر و ایمنی بیشتر در هشت نقطه که شامل به کارگیری دیوارهای حائل بزرگ است حدود هزار میلیارد است که قرار است با انتخاب مشاور ارزیابی شود تا نقاط خطرناک تر در دستور کار قرار گیرد.

 

منبع: ایرنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار