دستور برخورد با اقدامات مجرمانه صادر شد؛

اراذل و اوباش‌ها قانونی می‌شوند

بنا بر اعلام دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی بدون اغماض با اراذل و اوباش برخورد قاطع قانونی و قضایی می‌شوند که در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

اراذل و اوباش‌ها قانونی می‌شوند

حسین مجیدی یکشنبه شب در جلسه هماهنگی مبارزه با اراذل و اوباش و ایجاد کنندگان ناامنی که با حضور معاونان دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غرب، و سایر مسئولان انتظامی و پلیس آگاهی، امنیت و اطلاعات برگزار شد با تبریک دهه کرامت افزود: هر پدیده ضد اجتماعی که در جامعه ایجاد می‌شود نیاز است که در زمان به موقع و با فرصت شناسی با پیش بینی، رصد و نظارت آن را مدیریت کرد در غیر این صورت می‌تواند مشکل ساز شود.

وی اظهار کرد: بحث اراذل و اوباش پدیده‌ای قابل کنترل است و اگر این افراد کنترل نشوند می‌توانند به پیاده نظام دشمن تبدیل و امنیت شهروندان و جامعه را به مخاطره بیندازد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی ادامه داد: اراذل و اوباش نباید پا به اقدامات مجرمانه بگذارند و می‌بایست نگاه متولیان امور در این حوزه متفاوت باشد و افرادی که در منطقه شرارت می‌کنند در هر سطحی که باشند بطور دائم رصد، دعوت و ارشاد شوند البته رصدها هدفمند با اشرافیت کامل باشد.

مجیدی اضافه کرد: برخورد دستگاه قضایی در مقابل جرم قدرت نمایی با قمه و سلاح و اقدامات خشن باید عبرت آموز و بازدارنده باشد و در نظر داشت قانون افرادی را که به صورت گسترده با دست بردن به سلاح چه سرد و گرم ایجاد نا امنی می‌کنند محارب و مفسد فی الارض شناخته به همین دلیل برای رسیدگی به جرایم اراذل و اوباش شعب ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل شده است.

وی یادآور شد: هیچ مماشاتی در برخورد با پدیده اراذل و اوباش صورت نخواهد گرفت چرا که همه در مورد تامین امنیت مردم با برخورد با این افراد مسوولیت شرعی و قانونی داریم و در جامعه اسلامی حتی یک نفر اراذل و اوباش هم زیاد است.

مجیدی تاکید کرد: در هیچ نظام حقوقی و جامعه‌ای جرایم خشن قابل تحمل نیست، به همین دلیل پیشگیری کیفری در مقابله با مرتکبان این دسته از جرایم از اولویت‌های دستگاه قضایی است و قاطعانه از اقدامات پلیس در تامین امنیت مردم حمایت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه اقتدار پلیس یعنی اقتدار نظام، گفت: اراذل و اوباش باید بفهمند در صورتی که خطایی انجام دهند با برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

وی افزود: برای برخورد با کسی که با دست بردن به سلاح ایجاد نا امنی می‌کند نیاز به شاکی خصوصی نیست و از این تاریخ هر فردی که با دست بردن به سلاح ایجاد نا امنی کند به عنوان محارب شناخته شده و مجازات آن اعدام است و با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

در این جلسه هر یک از اعضا به بیان عملکرد خود در حوزه مبارزه با اراذل و اوباش پرداختند و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های ایشان، تصمیماتی در راستای ادامه برخورد قاطع با اراذل و اوباش به تصویب رسید.

 

منبع: ایرنا
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار