سرعت اینترنت| افزایش سرعت اینترنت| تست سرعت اینترنت

سرعت اینترنت ایران در مقایسه با جهان چطور است؟ | کاهش سرعت اینترنت در ماه مهر

رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل افت کرد.

سرعت اینترنت ایران در مقایسه با جهان چطور است؟ | کاهش سرعت اینترنت در ماه مهر

سرعت اینترنت در ایران همواره از دغدغه‌های مردم بوده است. علیرغم افزایش سرعت اینترنت در سالهای اخیر، باز هم رتبه ایران در جهان چندان تعریفی ندارد. در حال حاضر به لحاظ متوسط سرعت اینترنت موبایل، ایران در رتبه ۸۳ از میان ۱۴۰ کشور قرار دارد. سرعت اینترنت خانگی هم به نسبت جهان چندان قابل تعریف نیست. تازه ترین رتبه ایران از نظر سرعت اینترنت در جهان چگونه است؟

بر اساس آخرین گزارش اسپیدتست از وضعیت اینترنت جهان در ماه سپتامبر، رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل افت کرد.

ایران در این ماه در سرعت اینترنت موبایل میانه سرعت ۳۱.۶۷ را تجربه کرده که اگرچه نسبت به ماه آگوست اندکی بیشتر است اما رتبه ایران در این یک ماه سه پله افت داشته است. میانه سرعت اینترنت ثابت کشور در این یک ماه کاهش پیدا کرده و از ۱۱.۹۲ به ۱۱.۶۶ رسیده و باعث شد رتبه ایران در این بخش هم با یک پله افت، ۱۵۳ باشد.

بهترین میانه سرعت اینترنت ثابت برای کشورهای هنگ کنگ، سنگاپور و شیلی گزارش شده است و در سرعت اینترنت موبایل هم امارات، قطر و چین رتبه اول تا سوم را داشتند.

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ماه آگوست

در ماه آگوست میانه سرعت ۳۱.۳۳ مگابیت بر ثانیه برای اینترنت موبایل کشور ثبت شده که در مقایسه با دیگر کشورها، ایران را با رتبه ۷۲ پنج پله پایین‌تر از جولای قرار داد.

جایگاه کشور در سرعت اینترنت ثابت هم با میانه سرعت ۱۱.۹۲ نسبت به ماه جولای چهار پله پایین‌تر بود.

در این ماه امارات، قطر و کویت جایگاه خود را به عنوان سه کشور با بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل و سنگاپور، هنگ‌کنگ و شیلی با بهترین میانه سرعت اینترنت ثابت حفظ کرده‌اند.

سرعت اینترنت

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ماه جولای

میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۱.۳۰ و میانه سرعت اینترنت موبایل ۳۳.۴۴ بود. از نظر رتبه ایران در اینترنت موبایل تفاوتی با ماه پیش نداشته و در اینترنت ثابت سه پله پایین‌تر از ژوئن قرار گرفته است.

در این ماه همچنان امارات بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل و سنگاپور بهترین میانه را در اینترنت ثابت را به نام خود ثبت کردند.

اسپیدتست سرعت اینترنت داخلی کشورها را می‌سنجند.

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ماه ژوئن

میانه سرعت اینترنت موبایل کشور که در ماه می، ۳۵.۶۸ بود در ماه ژوئن به ۳۴.۶۵ کاهش پیدا کرده و این کاهش باعث شده ایران نسبت به ماه می به سه رتبه پایین‌تر سقوط کند و از رتبه ۶۴ به ۶۷ برسد.

در میانه سرعت اینترنت ثابت کشور با وجود این که سرعت از ۱۲.۶۰ در ماه می به ۱۱.۸۰ در ماه ژوئن رسیده اما رتبه ایران یک پله بهتر شده و از نظر میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۴۵ ایستاده است.

این ماه هم مثل ماه می امارات بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل را داشته و سنگاپور در میانه سرعت اینترنت ثابت مانند ماه‌های گذشته در رتبه اول قرار دارد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار