سرعت اینترنت| افزایش سرعت اینترنت| تست سرعت اینترنت

چجوری سرعت اینترنت را زیاد کنیم؟ | ترفندهایی برای افزایش سرعت اینترنت وای فای

با انجام چند ترفند می‌توان سرعت اینترنت خانگی را افزایش داد.

چجوری سرعت اینترنت را زیاد کنیم؟ | ترفندهایی برای افزایش سرعت اینترنت وای فای

سرعت اینترنت در ایران همواره از دغدغه‌های مردم بوده است. علیرغم افزایش سرعت اینترنت در سالهای اخیر، باز هم رتبه ایران در جهان چندان تعریفی ندارد. در حال حاضر به لحاظ متوسط سرعت اینترنت موبایل، ایران در رتبه ۸۳ از میان ۱۴۰ کشور قرار دارد. سرعت اینترنت خانگی هم به نسبت جهان چندان قابل تعریف نیست. با این وجود می‌توان با انجام چند ترفند سرعت اینترنت خانگی را افزایش داد. با ما همراه باشید.

آیا می‌دانستید که با انجام برخی تنظیمات روی مودم خانگی‌، می‌توانید سرعت اینترنت را بالا ببرید؟ یکی از عمده‌ترین مشکلات کاربرای عزیز، مخصوصا آن‌هایی کهدر ایران زندگی می‌کنند، سرعت اینترنت است. پایین‌بودن سرعت اینترنت به دو عامل مهم بستگی دارد؛ یکی سرویس‌دهنده‌ اینترنت و دوم، تنظیمات مودم. 

در این مقاله به بررسی ۸ راه‌کار مفید، برای  افزایش سرعت مودم‌ خانگی می‌پردازیم.

۱. به‌روزرسانی نرم‌افزار و فریم‌ور Frimware

راه‌کار اول این است که مطمئن شوید نرم‌افزار و فریم‌ور مودم شما به‌روز است. بررسی و اعمال به‌روزرسانی‌های ارائه‌شده توسط سازنده‌ مودم، می‌تواند بهبود سرعت و کارایی آن را فراهم کند. پس از این کار غافل نشوید.

۲. مکان قرارگیری مودم

مکان قرارگیری مودم در خانه، مورد مهم دیگر است که می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت اینترنت داشته باشد. سعی کنید مودم را در محلی قرار دهید که از تداخل با دستگاه‌ها و موانع فیزیکی دیگر مانند دیوارها، درها و سقف‌ها کم شود. همینطور، ممکن است با تغییر مکان مودم به محلی با دسترسی بهتر به دستگاه‌ها، سرعت اینترنت‌  افزایش بدید.

۳. استفاده از باندهای فرکانسی مختلف

مودم‌ها دو‌باند دارند. – 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز- شما می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید تا از یک باند فرکانسی کم‌تداخل‌تر با بیش‌ترین سرعت استفاده کند. در باند 2.4 گیگاهرتز، تداخل بیش‌تری است، اما این مودم برد بیش‌تری دارد. در باند 5 گیگاهرتز، تداخل کمتر است و سرعت بیش‌تر، اما مودم برد کمتری دارد. انتخاب باند مناسب با توجه به نیازهای شما می‌تواند بهبود قابل توجهی در سرعت اینترنت‌تان ایجاد کند.

۴. استفاده از کابل اترنت Ethernet

اگر امکانش برایتان وجود داشته باشد، برای اتصال دستگاه‌های خود به مودم، از کابل اترنت استفاده کنید. این روش ممکنه سرعت و پایداری بیش‌تری را نسبت به اتصال بی‌سیم فراهم کند.

نحوه اتصال تلفن یا تبلت به اینترنت با استفاده از کابل اترنت

۵. محدودیت تداخل‌های بی‌سیم

تداخل دستگاه‌ها و تجهیزات بی‌سیم دیگر می‌تواند سرعت اینترنت را تحت تاثیر قرار دهد. سعی کنید مودم‌تان را دور از دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ‌تر تعبیه کنید – دستگاه‌هایی مثل میکروفرها، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های بی‌سیم دیگر.

۶. پنهان‌کردن نام شبکه وایرلس خانگی

برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از شبکه وای‌فای خانگی و بهبود سرعت آن، شبکه خود را از دسترس عموم برای اتصال پنهان کنید در حقیقت باید SSID اون رو پنهان کنید. پنهان‌کردن SSID، به معنای عدم نمایش نام شبکه بی‌سیم شما در لیست شبکه‌های قابل‌ مشاهده است. این اقدام به صورت پیش‌فرض توسط بعضی مودم‌ها پشتیبانی می‌شود. با پنهان‌کردن SSID، اسم شبکه بی‌سیم شما در لیست شبکه‌های در‌دسترس نمایش داده نمی‌شود و تنها افرادی که از اسم و رمز شبکه شما آگاه هستند، می توانند به آن متصل شوند.

امنیت وای فای خانگی :‌ چه کار کنیم تا وای فای هک نشود؟ | مجله سرگرمی نیمروز

۷. تنظیم آنتن‌ روتر

اگر مودم شما آنتن‌های قابل تنظیم دارد، آن‌ها را بر مبنای نیازتان درست تنظیم کنید. این را بدانید که یک آنتن عمودی، سیگنال‌های وای‌فای را به صورت افقی ارسال می‌کند و بالعکس.

بنابراین، اگر نیاز دارید تا سیگنال‌های وای‌ را به چند طبقه انتقال دهید، تنظیم آنتن را به حالت افقی تغییر دهید که سیگنال‌های وای‌فای به صورت عمودی به بالا و پایین ارسال شوند. و اگر هم نیاز به پوشش محدوده بیش‌تری دارید، آنتن را به حالت عمودی قرار دهید.

سرعت اینترنت

۸. ارتقاء مودم به دستگاه جدیدتر

اگر همه‌ راهکارهای بالا را امتحان کردید و هنوز سرعت مودم‌تان به نحو قابل قبولی افزایش پیدا نکرده است، ممکن است بهتر باشد یک مودم جدیدتر داشته باشید. این قضیه در عملکرد بهتر وای‌فای شما نقش موثری خواهد داشت.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار