طرز تهیه کاری بامیه | آموزش تهیه غذای هندی کاری بامیه با سس مخصوص

کاری بامیه از غذاهای ساده و خوشمزه کشور هند است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاری بامیه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

طرز تهیه کاری بامیه | آموزش تهیه غذای هندی کاری بامیه با سس مخصوص

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز    ۱ عدد

سیر    ۲ حبه

زنجبیل تازه    ۱ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی    ۸ عدد

بامیه    ۳۰۰ گرم

فلفل دلمه ای    ۱ عدد

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

شیر نارگیل (اختیاری)    ۱ پیمانه

پودر کاری    ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه    ۱ قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز    ½ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

روغن و جعفری    به مقدار کافی

طرز تهیه کاری بامیه

مرحله اول

برای تهیه کاری بامیه خوشمزه به روش هندی در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

در این مرحله سیرها را پوست گرفته و درون تابه رنده می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا عطر سیر بلند شود. در ادامه زنجبیل را درون تابه رنده می کنیم، سپس پودر کاری، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه را به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد را حدود دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شده و طعم و بوی خامی آن کاملا رفع شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی ها و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس شیر نارگیل را اضافه می کنیم. در صورت نبود شیر نارگیل به جای آن از عصاره گوشت یا آب ساده استفاده می کنیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه، بامیه ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی کره اضافه می کنیم. در ادامه بامیه را اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم

در این مرحله بامیه های سرخ شده را به دیگر مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم غذا به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا جا بیفتد. در نهایت کاری میگو را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار