طرز تهیه استانبولی با مرغ |آموزش تهیه غذای استانبولی با مرغ با یک روش متفاوت

استانبولی با مرغ یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم آنرا به دو صورت ساده و مجلسی درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه استانبولی با مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه استانبولی با مرغ |آموزش تهیه غذای  استانبولی با مرغ با یک روش متفاوت

مواد لازم برای ۴ نفر

ران یا سینه مرغ    ۴۵۰ گرم

پیاز    ۲ عدد

رب گوجه فرنگی    ۳ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی    ۴ عدد

زعفران دم کرده    ۲ قاشق غذاخوری

برنج    ۴ پیمانه

سیب زمینی    ۱ عدد بزرگ

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه    به مقدار کافی

طرز تهیه استانبولی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه استانبولی با مرغ ساده در ابتدای کار برنج را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه ۱ قاشق مرباخوری نمک به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم و بلافاصله پیاز را افزوده ، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله سوم

پس از شیشه ای شدن پیاز، سینه و ران مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه افزوده، سپس تفت می دهیم تا سینه و ران مرغ کاملا سرخ و طلایی شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود، سپس رنگ باز کند. در ادامه به اندازه ای که روی سینه و ران مرغ را بگیرد آب اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم تا گوشت مرغ کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱ ساعت زمانی که گوشت مرغ کاملا پخته شد، پوست سیب زمینی را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی را شسته و پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله ششم

حالا گوجه فرنگی را همانند سیب زمینی به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی نیم پز شود، سپس برنج را می شوییم و آبکشی می کنیم.

مرحله هفتم

پس از نیم پز شدن سیب زمینی برنج را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه اجازه می دهیم آب درون قابلمه کاملا کشیده شود و پخت اولیه برنج انجام شود.

زمانی که آب اضافی درون قابلمه کاملا تبخیر شد، روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی آن می گذاریم. در ادامه درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم استانبولی به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس استامبولی و مرغ را درون ظرف مورد نظرمان کشیده و سرو می کنیم. نوش جان.

 

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار