آموزش تهیه جوجه کباب کردی

طرز تهیه جوجه کباب کردی | آموزش تهیه جوجه کباب کردی خوشمره و مخصوص به روش کردستان

در این دستور، جوجه ها با پوره گوجه و پیاز و سیر مزه دار می شود و سپس کباب می شود. طعم گوجه و وجود آن در آبداری جوجه ها موثر است. جوجه ها را می توان روی منقل گازی یا ذغالی و باربیکیو طبخ نمود.

طرز تهیه جوجه کباب کردی | آموزش تهیه جوجه کباب کردی خوشمره و مخصوص به روش کردستان

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت مرغ    ۱ کیلوگرم

پیاز    ۱ عدد

سیر    ۲ حبه

گوجه فرنگی    ۴ عدد درشت

رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش    ۳ قاشق غذاخوری

روغن زیتون    ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب کردی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب کردی خوشمزه و مخصوص ابتدا گوجه فرنگی ها را شسته و پوست آنها را به صورت کامل جدا می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت درشت خرد می کنیم و در دستگاه غذا ساز یا مخلوط کن آن را پوره می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه کوچک برداشته و پوره گوجه را درون آن می ریزیم و روی شعله گاز قرار می دهیم تابه طور کامل بجوشد و غلیظ شود. سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. سیر را رنده یا له می کنیم و در یک کاسه، پیازها و سیر را اضافه کرده و سپس نمک و فلفل را نیز اضافه می کنیم و با دست ماساژ می دهیم تا آب پیاز خارج شود.

مرحله چهارم

حالا مرغ را که به قطعات کوچک ( اندازه جوجه کبابی ) تقسیم کرده ایم به پیاز اضافه می کنیم. در ادامه روغن زیتون و آب لیموی تازه را نیز به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا تمام نقاط گوشت مرغ به مواد آغشته شود.

مرحله پنجم

سپس پوره غلیظ شده گوجه را به آن می افزاییم و مخلوط می کنیم تا جوجه ها به مواد آغشته شده و کملا طعم دار شوند . سپس روی کاسه را با سلفون یا نایلون می پوشانیم و داخل یخچال به مدت ۲ ساعت استراحت می دهیم تا جوجه ها مزه دار شود.

مرحله ششم

در این مرحله جوجه ها را که به خوبی مزه دار شده است، به سیخ می کشیم و سپس روی منقل و با حرارت ملایم کباب می کنیم تا مغز پخت شود. این جوجه را می توان به سلیقه خود در کنار نان یا برنج زعفرانی سرو نمود.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار