آموزش تهیه لازانیا قارچ

طرز تهیه لازانیا قارچ | آموزش تهیه لازانیا قارچ خوشمزه و مخصوص بدون گوشت چرخ کرده

یکی از مواد اصلی لازانیا پنیر پیتزا و سس بشامل است. اما در لازانیای قارج، مواد بین لازانیا، از قارچ و دال عدس تهیه شده است. در سس سفید، از شیر گیاهی و پنیر گیاهی استفاده می شود. این لازانیا برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند مناسب است.

طرز تهیه لازانیا قارچ  | آموزش تهیه لازانیا قارچ خوشمزه و مخصوص بدون گوشت چرخ کرده

مواد لازم برای ۳ نفر

لازانیا پیش پخت    ۸ ورق

پیاز    ۲ عدد

قارچ    ۴۰۰ گرم

گوجه    ۳ عدد

دال عدس    ۸۰ گرم

رب گوجه فرنگی    ۳ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و زردچوبه    به مقدار لازم

تخم گشنیز    ۱ قاشق چای خوری

زیره    ۱ قاشق چای خوری

سیر    ۳ حبه

آرد    ۲۰ گرم

شیر گیاهی    یک پنجم لیوان

پنیر ورقه ای گیاهی    ۵۰ گرم

مخمر مغذی    ۱ قاشق غذا خوری

دستور پخت لازانیا قارچ

مرحله اول

برای تهیه لازانیای قارچ خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. قارچ نیز شسته و خیلی ریز خرد می کنیم. می توانیم قارچ ها رنده درشت انجام دهیم. دال عدس ها را هم می شوییم.

مرحله دوم

سپس درون یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم. مقداری آب روی آن می ریزیم و می گذاریم تا بپزد. وقتی کامل پخت و آب آن کشیده شد، از روی حرارت بر می داریم. گوجه را هم با دستگاه غذا ساز پوره می کنیم یا می توانیم گوجه ها را با رنده پوره کنیم.

مرحله سوم

یک ماهی تابه بر می داریم و کمی روغن درون آن می ریزیم. سپس روغن را درون تابه می چرخانیم که همه سطح تابه را چرب کند. سپس روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. روغن که داغ شد، پیاز ها را درون روغن می ریزیم و می گذاریم تا تفت بخورد.

مرحله چهارم

وقتی پیاز ها سبک شد و رنگ آن طلایی شد، قارچ ها را اضافه می کنیم. و تفت می دهیم تا آب قارچ کشیده شود. در این مرحله گوجه های پوره شده را به آن اضافه می کنیم. کمی تفت می دهیم. سپس دال عدس ها را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

رب گوجه و ادویه ها را هم اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. انقدر مواد را تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود و همه مواد پخته شوند. سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. یک تابه دیگر برداشته و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله ششم

کمی که تابه گرم شد، سیر رنده شده و آرد را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس کم کم شیر گیاهی را به آرد اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. سپس پنیر را تکه کرده و به تابه اضافه می کنیم تا پنیر ها کامل مخلوط و آب شود.

مرحله هفتم

مخمر مغذی را هم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم. کف ظرف مناسب برای فر را چرب می کنیم. لازانیا های پیش پخت را بر می داریم و یک لایه لازانیا کف ظرف می چینیم. مایه قارچ را روی لازانیا می ریزیم. سپس روی آن را کمی از سس سفید که تهیه کردیم می ریزیم.

مرحله هشتم

سپس کمی از پنیر ورقه ای را روی آن می چینیم. سپس مجددا یک لایه لازانیا روی آن می چینیم. مراحل قبل را دوباره تکرار می کنیم. برای لایه آخر ورقه های لازانیا را روی مواد می چینیم.  سس سفید روی آن کاور می کنیم. و پنیر را روی آن می چینیم.

مرحله نهم

لازانیا را درون فر قرار می دهیم و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می گذاریم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پخته شود. سپس حدود ۵ دقیقه هم گریل فر را روشن می کنیم تا روی لازانیا طلایی و برشته شود. سپس از فر خارج می کنیم و در همان ظرف یا ظرف مناسب دیگر سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار