آموزش تهیه حلوای کافی میت

طرز تهیه حلوای کافی میت | آموزش تهیه حلوای کافی میت خوشمزه و مجلسی با رنگ کاراملی

وجود کافی میت در این حلوا علاوه بر عطر و طعم فوق العاده ای که به حلوا می دهد، رنگ آن را نسبت به حلواهای دیگر، تیره تر می کند. همچنین وجود هل و زعفران، عطر خوبی به حلوا می دهد. این حلوا نسبت به حلواهای دیگر شل تر است و در کاسه های کوچک سرو می شود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه حلوای کافی میت در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه حلوای کافی میت | آموزش تهیه حلوای کافی میت خوشمزه و مجلسی با رنگ کاراملی

مواد لازم حلوای کافی میت

آرد    یک و نیم پیمانه

کافی میت    ۱ پیمانه

کره    ۱۵۰ گرم

روغن مایع    یک سوم لیوان

پودر هل    ۱ قاشق چای خوری

شربت حلوا    

شکر    یک و نیم پیمانه

آب    سه چهارم پیمانه

گلاب    یک چهارم پیمانه

زعفران غلیظ دم کرده    ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه حلوای کافی میت

مرحله اول

برای تهیه حلوای کافی میت خوشمزه در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، شکر و آب را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم. وقتی شکر حل شد و حدود ۱ دقیقه آب جوشید، از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

سپس گلاب و پودر هل و زعفران را به آن اضافه می کنیم. سپس می گذاریم تا خنک شود. یک تابه بر می داریم و بدون روغن روی حرارت متوسط قرار می دهیم. آرد را به آن اضافه کرده و به آرامی تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله سوم

برای این کار حدود ۴۵ دقیقه زمان صرف می شود و باید با صبر و حوصله این مرحله را انجام دهیم. سپس آرد را الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کره را درون یک کاسه روی بخار کتری قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد و کافی میت الک شده را به تابه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس کره ذوب شده و روغن را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. سپس روی حرارت قرار می دهیم. حرارت باید کم و ملایم باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر تفت می دهیم. سپس از روی حرارت برداشته و شربت خنک شده را در سه مرحله به آن اضافه می کنیم. هر مرحله که شربت را اضافه می کنیم خوب بهم می زنیم تا آرد گلوله نشود و با شربت یکدست شود.

مرحله ششم

وقتی که تمام شربت را اضافه کردیم و با آرد مخلوط کردیم، مجدد روی حرارت قرار می گذاریم و ۱۰ دقیقه حرارت می دهیم و هم می زنیم. بعد از روی حرارت برداشته و درب ظرف را می گذاریم تا به روغن بیفتد. این حلوا مانند کاچی تقریبا شل است.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار