طرز تهیه پنکیک بادمجان | آموزش تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

این غذا در حین سادگی بسیار خوشمزه و زیبا است و می توان به عنوان یک نوع فینگر فود و پیش غذا در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه پنکیک بادمجان در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پنکیک بادمجان | آموزش تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

مواد لازم پنکیک بادمجان

نان تست    به مقدار لازم

کره    به مقدار لازم

ماست چکیده    نصف لیوان

سیر    ۲ حبه

نمک    به مقدار لازم

بادمجان    ۱ عدد

فلفل قرمز    ۱ عدد

فلفل دلمه ای سبز    نصف یک عدد

جعفری    مقداری برای تزیین

طرز تهیه پنکیک بادمجان

مرحله اول

برای تهیه پنکیک بادمجان خوشمزه در ابتدای کار، بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی خرد می کنیم. فلفل قرمز را هم ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

بادمجان های خرد شده را درون آب و نمک می ریزیم و می گذاریم نیم ساعت بماند تا تلخی آن گرفته شود. سپس آبکش کرده و می گذاریم تا آب آن کامل تبخیر شود. یک تابه با کمی روغن برداشته و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله سوم

سپس بادمجان ها را درون آن سرخ می کنیم. بادمجان ها را خارج کرده و فلفل دلمه ای و فلفل قرمز را اضافه کرده و با حرارت ملایم تفت می دهیم تا پخته شود. سپس با بادمجان ها اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم. نمک می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله نان تست را برداشته و با کاتر دایره ای، وسط آن ها را برش می زنیم. سپس یک سینی فر را بر می داریم. کف آن را کاغذ روغنی پهن می کنیم. کره را هم از نیم ساعت قبل در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود.

مرحله پنجم

سپس با استفاده از فرچه کره را به طور کامل روی نان های تست دایره ای می مالیم. توجه داشته باشید که کره را باید به صورت زیاد بمالیم. همچنین کناره های نان را هم با کره چرب می کنیم. نان ها را درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس درون فری که از قبل گرم کرده ایم، با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا بپزد و قهوه ای و طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. در این فاصله، سیر را رنده کرده و به ماست اضافه می کنیم. می توان از پودر سیر نیز استفاده کرد،

مرحله هفتم

اما عطر و بوی سیر تازه بهتر است. نمک هم به ماست اضافه می کنیم. یک قاشق از ماست را روی نان ها می مالیم. سپس از مخلوط بادمجان و فلفل سرخ کرده روی آن می ریزیم. در آخر با جعفری تزیین می کنیم و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار