طرز تهیه کوفته لوبیا و قارچ | آموزش تهیه کوفته لوبیا و قارچ خوشمزه و ساده به روش گیاهی

در این دستور، کوفته ها از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز پخته شده همراه با قارچ و سبزیجات دیگر، تخم کتان و نان تست تهیه و با سس گوجه و رب گوجه مزه دار می شود. این غذا را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها سرو نمود. این غذا را می توان برای رژیم های غذایی گیاهی توصیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته لوبیا و قارچ در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوفته لوبیا و قارچ | آموزش تهیه کوفته لوبیا و قارچ خوشمزه و ساده به روش گیاهی

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز    ۱ عدد متوسط

سیر    ۳ حبه

قارچ    ۲۰۰ گرم

نمک و فلفل و زرد چوبه    به مقدار لازم

لوبیا    ۱۲۰ گرم

خرده نان    ۸۰ گرم

تخم کتان    ۱ قاشق غذا خوری

جعفری    ۲ قاشق غذا خوری

گوجه خشک    ۶ تکه

زیره سبز    ۱ قاشق چای خوری

نمک و فلفل و زردچوبه    به مقدار لازم

گوجه فرنگی    ۳ عدد

رب گوجه    ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوفته لوبیا و قارچ

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه با لوبیا و قارچ در ابتدای کار، لوبیا را یک شب قبل با کمی آب خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. سپس آن را با کمی آب درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزد. وقتی لوبیا ها پخته شد، آبکش کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را درون روغن ریخته و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

سپس ادویه و سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه قارچ ها را شسته و به صورت ورقه ای ریز می کنیم و درون تابه می ریزیم تا به خوبی تفت بخورد و آب آن کشیده شود. در ادامه  لوبیا را درون غذا ساز می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط قارچ را هم به آن اضافه کرده و در غذا ساز میکس و پوره می کنیم. در ادامه گوجه ها را با دست خرد کرده و درون مواد اضافه می کنیم. تخم کتان را با آسیاب پودر کرده و به آن ۳ قاشق غذا خوری آب اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

نان تست جو را با دست پودر کرده و به مواد اضافه می کنیم. مخلوط تخم کتان را هم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. جعفری ساطوری شده و زیره را هم اضافه کرده و انقدر هم می زنیم تا یکدست شود. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله ششم

از مواد به صورت کوفته های قلقلی اندازه یک گردو با دست شکل می دهیم و در روغن تفت می دهیم. یک قابلمه را برداشته و کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. گوجه ها را شسته و ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله رب گوجه را هم به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا آب بیندازد و گوجه ها پخته شود. سپس کوفته ها را درون قابلمه اضافه کرده و می گذاریم کمی بجوشد تا مزه ها به خورد کوفته برود. سپس آن را سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار