آموزش تهیه سویا استراگانوف

طرز تهیه سویا استراگانوف | آموزش تهیه سویا استراگانوف خوشمزه و مخصوص به صورت رژیمی

چیکن استراگانف نیز همانطور که از نامش پیداست از مرغ تهیه می شود. اما این غذا را می توان کاملا گیاهی طبخ نمود و برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند توصیه می شود. در این دستور، از سویا برای سویا استراگانوف استفاده شده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سویا استراگانوف در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه سویا استراگانوف | آموزش تهیه سویا استراگانوف خوشمزه و مخصوص به صورت رژیمی

مواد لازم برای ۴ نفر

سویا درشت خشک    ۳ لیوان

پیاز بزرگ    ۲ عدد

شیر گیاهی خانگی    یک و نیم لیوان

قارچ ورقه شده    دو و نیم لیوان

لیمو ترش    ۳ قاشق غذا خوری

پاپریکا، فلفل سیاه و فلفل قرمز    به مقدار لازم

آویشن و پودر سیر و نمک    به مقدار لازم

پنیر پیتزا گیاهی    یک چهارم لیوان

آرد    ۱ قاشق غذا خوری سر پر

کره گیاهی    ۱ قاشق غذا خوری

روغن    ۳ قاشق غذا خوری

سس مایونز گیاهی    ۱ قاشق غذا خوری

سیب زمینی متوسط    ۳ عدد

طرز تهیه سویا استراگانوف

مرحله اول

برای تهیه سویا استراگانوف خوشمزه در ابتدای کار، سویا را یکی دو ساعت در آب ولرم خیس می کنیم. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا نسبتا طلایی شود. سویا را شسته و آبکش کرده و کمی با دست فشار می دهیم تا آب آن خارج شود. با یک قیچی آشپزخانه سویا ها را به صورت تکه های نسبتا نازک و دراز برش می زنیم.

مرحله سوم

سپس به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم. کمی که سویا تفت خورد، ادویه ها را به آن اضافه می کنیم و با ادویه ها تفت می دهیم. سپس نصف لیوان شیر را به آن اضافه کرده و در تابه را می گذاریم و حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا پخته شود.

مرحله چهارم

برای شیر گیاهی می توان از شیر بادام درختی که در خانه تهیه می شود، استفاده کرد. در یک تابه جدا، قارچ های ورقه شده را با نصف قاشق کره و یک قاشق مربا خوری آّبلیمو و کمی نمک تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا آب قارچ ها کشیده شود

مرحله پنجم

اما چند قاشق آب آن باقی بماند. وقتی که سویا پخت، قارچ ها را به سویا اضافه کرده و چند دقیقه دیگر می گذاریم تا بپزد و طعم آن را به خود بگیرد. سپس آرد و باقی مانده شیر گیاهی را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

باقی مانده کره و آبلیمو را به تابه اضافه کرده و در آن را می بندیم و مجدد زمان می دهیم تا شیر بجوشد و غلیظ شود. وقتی که کمی مانده بود تا کامل شیر غلیظ شود، پنیر پیتزا را به آن اضافه کرده و می گذاریم کمی دیگر با شعله کم بپزد و کامل جا بیفتد.

مرحله هفتم

در این مرحله آن را تست می کنیم. اگر لازم بود نمک و ادویه را به آن اضافه می کنیم. آن را خاموش کرده و کنار می گذاریم. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم. در یک تابه با مقداری روغن سیب زمینی ها را سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

در مرحله پایانی سویا استراگانف را درون یک ظرف مناسب ریخته و با سیب زمینی سرخ شده آن را تزیین می کنیم و سرو می نماییم. می توان از پنیر پیتزای گیاهی نیز استفاده کرد اما این جا چون از کره استفاده شده بود، به قدر کافی چرب بود.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار