آموزش تهیه خورش فسنجان با سویا

طرز تهیه خورش فسنجان با سویا | آموزش تهیه خورش فسنجان با سویا خوشمزه و مجلسی

خورشت فسنجون یا فسنجان یکی از اصیل ‌ترین و خوشمزه‌ ترین خورشت‌ های ایرانی است. خواستگاه و اصالت خورشت فسنجان از استان گیلان است. اما به دلیل طعم بی‌ نظیر و خوشمزه آن در اکثر شهر های ایران پخته می ‌شود.

طرز تهیه خورش فسنجان با سویا | آموزش تهیه خورش فسنجان با سویا خوشمزه و مجلسی

مواد لازم برای ۵ نفر

گردو    ۲ پیمانه

سویا خشک    ۱ پیمانه

پیاز    ۲ عدد متوسط

رب انار    ۵ قاشق غذا خوری

زردچوبه، نمک و پودر پیاز    به میزان لازم

طرز تهیه خورش فسنجان با سویا

مرحله اول

برای تهیه خورش فسنجان خوشمزه با سویا ابتدا سویا را درون یک کاسه آب می ریزیم و به مدت ۱ ساعت می خیسانیم. پس از اینکه سویا به خوبی خیس خورد، آب اضافی آنرا با فشار دست به طور کامل می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله سویای خیس خورده را با یک قاشق غذاخوری آرد گندم، یک قاشق غذا خوری نشاسته گندم، سه عدد گردو، پودر پیاز، نمک و زردچوبه چرخ کرده و به صورت قلقلی فرم می ‌دهیم و تا ۳۰ دقیقه در یخچال نگهداری می‌ کنیم.

مرحله سوم

یک تابه را روی حرارت قرار می دهیم و سویاهای قلقلى را سرخ می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. پیاز را شسته و پوست کنده و ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس درون قابلمه می ریزیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. گردوی چرخ کرده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس سویاهای قلقلی های سرخ شده را به آن اضافه می کنیم و دو لیوان آب به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کمی نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به آرامی بجوشد و سویاهای قلقلی بپزند. پس از اینکه قلقلی ها به طور کامل پختند رب انار را به قابلمه خورش اضافه می‌ کنیم.

مرحله ششم

در مرحله پایانی اجازه می دهیم خورشت به روغن بیفتد. در صورت ترش بودن رب انار می توانیم کمی شکر به خورش اضافه کنیم تا طعم خورش ملس شود. در پایان خورش آماده شده را درون ظرف مناسب در کنار برنج سرو می کنیم.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار