آموزش تهیه خورش چهار مغز

طرز تهیه خورش چهار مغز | آموزش تهیه خورش چهار مغز خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

در این خورش از چهار مغز استفاده شده است. انتخاب مغز و آجیل ها می تواند سلیقه ای باشد و تغییر کند. وجود مغزیجات در این خورش، آن را بسیار مقوی و خوشمزه می کند. همچنین این خورش نیاز به زمان پخت طولانی دارد که باید در نظر گرفته شود. هرچه بیشتر خورش بپزد بهتر جا می افتد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش چهار مغز در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورش چهار مغز |  آموزش تهیه خورش چهار مغز خوشمزه و مخصوص به روش شمالی

مواد لازم برای ۲ نفر

مغز    ۵۰ گرم

مغز بادام شیرین یا تخمه    ۵۰ گرم

مغز فندق    ۵۰ گرم

مغز پسته    ۵۰ گرم

سینه مرغ    ۱ عدد بزرگ

پیاز بزرگ    ۱ عدد

رب آلو    ۱ قاشق غذا خوری

شکر    ۲ قاشق غذا خوری سر پر

نمک    ۱ قاشق سوپ خوری سر صاف

طرز تهیه خورش چهار مغز

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه چهار مغز در ابتدای کار؛ مغزهای که به دلخواه انتخاب کرده ایم را سه بار چرخ می کنیم. سپس درون یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و بدون روغن تفت می دهیم. حدود ۱۰ دقیقه حرارت می دهیم تا بو داده شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه را تا نیمه آب ریخته و می گذاریم روی حرارت تا بجوش آید. پیاز را شسته و پوست می گیریم. سپس آن را رنده می کنیم. مغز های چرخ شده بود داده شده را همراه با پیاز رنده شده درون آب جوش می ریزیم.

مرحله سوم

سپس می گذاریم حدود ۳ ساعت با حرارت خیلی کم بپزد. سپس دو تکه یخ به آن اضافه کرده و می گذاریم تا به روغن بیفتد. سینه مرغ را شسته و خرد می کنیم و به خورش اضافه می کنیم. دو ساعت دیگر می گذاریم تا با همان حرارت خیلی کم بپزد.

مرحله چهارم

حالا رب آلو و رب انار و نمک و شکر را به آن اضافه کرده و یک ساعت دیگر با همان حرارت کم می گذاریم تا بپزد و غذا خوب جا بیفتد و به روغن بیفتد. می توان مزه و ترشی و شیرینی خورش را با اضافه و کم کردن شکر و رب ها تغییر داد و تنظیم کرد. خورش که جا افتاد در کنار برنج سرو می کنیم.

 

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار