پرسپولیس| استقلال| حسین حسینی| علیرضا بیرانوند

رقابت جذاب دروازه‌بان استقلال و پرسپولیس برای دستکش طلایی

رسیدن به آمار بالاترین کلین‌شیت در یک فصل، هدف دروازه‌بانان نام‌آشنای فوتبال ایران محسوب می‌شود.

رقابت جذاب دروازه‌بان استقلال و پرسپولیس برای دستکش طلایی

خبرملت: در بین 16 تیم لیگ برتری، 5 تیم موفق شدند در هفته نخست با دروازه بسته کار خود را به پایان ببرند.

به گزارش فوتبال 360، هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وسوم فراتر از انتظار بود و در شرایطی‌که تصور می‌شد با توجه به اینکه تیم‌ها پیش‌فصل پرماجرایی را گذراندند، احتمالاً دیدارهای هفته اول کم‌افت‌وخیز باشد اما شرایط برخلاف پیش‌بینی‌ها رقم خورد؛ به‌طوری‌که در طول 8 مسابقه برگزار شده، 18 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد تا میانگین هر مسابقه 2.25 گل زده به‌ثبت برسد. جالب آنکه در هفته اول، تنها یک مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید که دوئل تیم‌های هوادار تهران و مس رفسنجان بود.

دروازه‌بانان همواره در لیگ برتر رقابت جذابی برای رسیدن به دستکش طلایی داشته‌اند؛ هر چند که در سالیان گذشته مراسم ترین‌های فوتبال ایران برگزار نشده اما با این‌حال رسیدن به آمار بالاترین کلین‌شیت در یک فصل، هدف دروازه‌بانان نام‌آشنای فوتبال ایران محسوب می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران کمتر از 6 ماه دیگر باید در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کند و تلاش دروازه‌بانان نام‌آشنای شاغل در لیگ برتر بر این است که بتوانند نظر کادرفنی تیم ملی را به خود جلب کنند.

5 تیم لیگ برتر در هفته نخست رقابت‌ها دروازه‌شان بسته ماند که نگاهی به اسامی دروازه‌بانان این تیم‌ها نشان می‌دهد که خیلی زود رقابت برای رسیدن به دستکش طلایی آغاز شده و مطمئن با در طول فصل این رقابت جذاب‌تر هم خواهد شد. علیرضا بیرانوند در کنار حسین حسینی، محمدرضا اخباری، حامد لک و علیرضا حقیقی 5 دروازه‌بانی بودند که در هفته نخست موفق به ثبت کلین‌شیت شدند.

اخباری، درخشان‌ترین چهره هفته

محمدرضا اخباری شروعی رویایی در خط دروازه گل‌گهر سیرجان داشت و توانست بهترین عملکرد ممکن را از خود به جای بگذارد. شماره یک جدید سیرجانی‌ها در شب پیروزی 3 گله تیمش، هر 4 شوت فولادی‌ها را مهار کرد و عملکردی چشم‌نواز را از خود به جای گذاشت تا بتواند در اولین حضورش در خط دروازه گل‌گهر، اولین کلین‌شیت خود را هم به‌ثبت برساند و در قامت مدعی رسیدن به دستکش طلایی نام خود را مطرح کند؛ ماموریتی که در سالیان گذشته نیمه‌تمام ماند و اخباری به دنبال آن است تا در لیگ بیست‌وسوم جبران‌مافات کرده و بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.

بیرانوند و حسینی، درخشان در تک موقعیت‌ها

آلومینیوم اراک نمایش تهاجمی را در مقابل پرسپولیس به‌ویژه در نیمه دوم داشت اما شاگردان مجتبی حسینی در تهدید دروازه پرسپولیس چندان موفق عمل نکردند. جدی‌ترین موقعیت اراکی‌ها در نیمه دوم به‌دست آمد که ضربه پرقدرت مهدی لیموچی را با علیرضا بیرانوند واکنشی فوق‌العاده برگشت داد تا برتری یک‌گله سرخ‌ها حفظ شود. در آبادان هم حسین حسینی توانست بازگشت موفقی به خط دروازه استقلال داشته باشد و در اولین بازی خود در لیگ بیست‌وسوم موفق به‌ثبت کلین‌شیت شد؛ آن‌هم در حالیی‌که مهم‌ترین موقعیت صنعت‌نفت در نیمه دوم خلق شد که ضربه دیدنی میثم تهی‌دست با واکنش زیبای حسین حسینی همراه شد تا دروازه‌بانان پرسپولیس و استقلال با تک‌واکنش‌های درخشان خود بتوانند اولین کلین‌شیت را در لیگ بیست‌وسوم به‌ثبت برسانند.

مصالحه لک و حقیقی در پاس قوامین

حامد لک و علیرضا حقیقی دو چهره سرشناس تنها تساوی بدون گل هفته نخست لیگ برتر بودند. البته که دو دروازه‌بان شب گذشته در شرایطی متفاوت کار خود را به پایان بردند؛ به‌طوری‌که لک برای ثبت اولین کلین‌شیت خود در لیگ بیست‌وسوم به زحمت نیفتاد و موقعیت جدی روی دروازه او ایجاد نشد و بیش از آنکه درگیر متنِ مسابقه باشد، حواشی کنار زمین و حضور تماشاگران روی سکوها باعث شد تا نام حامد لک در مسابقه دیشب مطرح شود. در نقطه مقابل، حقیقی چند واکنش زیبا در مقابل حملات بازیکنان مس از خود نشان داد تا به زحمت اولین کلین‌شیت خود در تیم جدیدش و البته فصل جدید را به‌ثمر برساند و جالب آنکه بعد از این درخشش، حقیقی از انگیزه‌هایش برای بازگشت به تیم ملی گفت؛ رویایی که به نظر در دوردست‌ها برای حقیقی قرار دارد!

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار