خودرو | تویوتا لندرکروزر

خودرویی که در چند ماه ۵ میلیارد ارزان شد | قیمت خودرو

خودروی خودروی تویوتا لندکروزر در اسفند ۱۴۰۱ حدود ۱۲ میلیارد بود و الان به قیمت ۷ میلیارد رسیده و مشتری هم ندارد؟! یعنی احتمالا باز قیمت پایین تر هم میاید.

خودرویی که در چند ماه ۵ میلیارد ارزان شد | قیمت خودرو

تویوتا لندکروزر مجموعه ای از خودرو های ژاپنی است که درسراسر دنیا بسیار پرطرفدار است. سری خودروهای تویوتا لندرکروزر جز خودروهای لاکچری به حساب می آید. 

مجموعه‌ای از خودروهای خودروساز ژاپنی تویوتا موتورز ژاپن است که همچنان پس از سال‌های متمادی تولید می‌شود و طولانی‌ترین سری مدل‌های درحال تولید تویوتا به‌شمار می‌رود. تا سال ۲۰۱۹، فروش لندکروزر در کل جهان به بیش از ۱۰ میلیون دستگاه رسید.

تویوتا لندکروز قطعاً یکی از محبوب ترین ماشین های ایران و دنیا به حساب می آید و در کشورهای خاورمیانه همیشه جزء پرفروش ترین گزینه ها بوده است. محبوبیت لندکروز در ایران آنقدر زیاد است که لقب حضرت به آن داده شده است. لندکروز در زمینه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن دارد. از یک ماشین پر قدرت آفرودی گرفته تا آپشن و امکانات رفاهی سطح بالا و سواری نرم و راحت همه چیز در این خودرو رعایت شده و یک ماشین همه چیز تمام و فوق‌العاده از آن ساخته است.

 

قیمت تویوتا لندکروز در ایران بسیار بالاست و در لیست خودروهای گرانقیمت ایران جای دارد. مهمترین دلیل چنین قیمت بالایی محبوبیت بسیار زیاد در کنار محدود بودن واردات است که موجب شده تقاضای لندکروز به شدت به نسبت عرضه آن بیشتر باشد. همین قیمت وحشتناک در ایران موجب شده اکثر افراد به شدت محتاطانه با این ماشین رفتار نموده و آن طور که باید از قابلیت های قدرتمند و آفرودی این ماشین استفاده نکنند.

آشنایی با خودرو تویوتا لندرکروز

تا کنون هشت نسل مختلف از خودروی Toyota Land Cruiser روانه‌ی بازارهای جهان شده است که در هر کدام از آنها تغییرات مختلفی را نسبت به نسل‌های گذشته شاهد بوده‌ایم. خودروی Toyota Land Cruiser علاوه بر نقاط مختلف جهان در ایران نیز یک محصول کهنه‌کار به شمار می‌رود. به گونه‌ای که تا امروز بسیاری از مدل‌های مختلف این خودرو که به نسل‌های گوناگون آن تعلق داشته‌اند در بازار خودروی ایران نیز عرضه شده‌اند.

اگرچه نسل اخیر خودروی Toyota Land Cruiser نیز برای مدتی در بازار ایران حضور یافت اما اکنون چند سالی است که این حضور منتفی شده است. دلیل اصلی این امر هم وضع قانون جدید مربوط به واردات خودروهای خارجی است که مانع از حضور محصولاتی با گنجایش موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی می‌شود. با این وجود همچنان می‌توان نسخه‌هایی از خودروی Toyota Land Cruiser که پیش از این به ایران وارد شده‌اند را در خیابان‌ها و جاده‌های کشور مشاهده کرد.

 

 مشخصات فنی خودروی تویوتا لندکروز

در حال حاضر نسخه‌های گوناگونی از خودروی تویوتا لندکروز در ایران یافت می‌شود که گاه از نظر مشخصات فنی با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال می‌توان نسخه‌های شش سیلندر و هشت سیلندر این خودرو را نام برد که از نظر توان فنی با یکدیگر متفاوت هستند. با این حال در مطلب پیش رو ما تنها به جدیدترین نسخه‌ از این خودرو اشاره می کنیم که اندکی پیش از وضع قانون جدید واردات خودرو به ایران وارد شده بود. خودرویی که از وجود یک موتور بنزین‌سوز تنفس طبیعی با برخورداری از ۸ سیلندر خورجینی و ۳۲ سوپاپ همراه با سیستم Dual VVT-I بهره می‌برد. موتور به کار رفته در این خودرو همچنین از گنجایشی برابر با ۵۷۰۰ سی‌سی برخوردار است.

حداکثر توان خروجی موتور خودروی Toyota Land Cruiser روی رقم ۳۶۲ اسب بخار با احتساب ۵۶۰۰ دور در دقیقه قرار دارد و حداکثر گشتاور تولیدی این موتور نیز حول و حوش رقم ۵۲۹ نیوتن‌متر با احتساب ۳۲۰۰ دور در دقیقه ارزیابی می‌شود. توان تولید شده توسط موتور این خودرو به کمک یک جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های آن منتقل می‌گردد. در واقع جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی موجود در نسخه‌های پیشین خودروی Toyota Land Cruiser اکنون جای خود را به یک مدل جدید و کارامد ۸ سرعته داده است.

به کمک مشخصات فنی اشاره شده خودروی تویوتا لندکروز قادر است در مدت زمانی حدود ۷.۵ تا ۸ ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد. البته رقم یاد شده به شتاب متوسط این خودرو اختصاص دارد و شتاب اولیه آن حدود ۶.۷ ثانیه است. حداکثر سرعت قابل دست یابی توسط این خودرو نیز حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت محاسبه می‌شود. با این اوصاف می‌توان Toyota Land Cruiser را خودروی چالاک و پر سرعتی لقب داد که با وجود برخورداری از جثه بزرگ و وزن زیاد، شتاب کاملا مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

 

 

لیست قیمت خودرو تویوتا لندکروز

 

 

ویوتا لندکروز 2016

 

GXR شش سیلندر فول

17,500,000,000

تومان

 

 

 

تویوتا لندکروز 2013

GXR شش سیلندر فول

 

10,500,000,000

تومان

 

 

 

تویوتا لندکروز 2012

GXR شش سیلندر فول

9,500,000,000

 

تومان

 

 

تویوتا لندکروز 2011

GXR شش سیلندر فول

8,500,000,000

تومان

 

 

تویوتا لندکروز 2010

GXR شش سیلندر فول

7,500,000,000

تومان

 

 

تویوتا لندکروز 2009

GXR شش سیلندر فول

6,500,000,000

تومان

 

 

تویوتا لندکروز 2008

VXR هشت سیلندر

7,000,000,000

تومان

 

 

تویوتا لندکروز 2007

GXR شش سیلندر فول

5,000,000,000

تومان

 

 

تویوتا لندکروز 2006

GXR شش سیلندر فول

4,700,000,000

تومان

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار