قرص مدفوع | درمان سرطان کبد | درمان سیروز کبدی

قرص مدفوع امید تازه برای درمان سیروز کبدی + جزئیات

سازمان غذا و دارو آمریکا نخستین درمان برگرفته از مدفوع اهدایی انسان از طریق تنقیه را دسامبر گذشته تایید کرده بود.

قرص مدفوع امید تازه برای درمان سیروز کبدی + جزئیات

قرص مدفوع درمانی است که برای طیف وسیعی از اختلال ها ازجمله کولیت اولسراتیو و بیماری کرون بررسی شده و حتی به منزله درمانی برای «پیری»، روی آن پژوهشهایی انجام شده است.

کپسول مدفوع را می شناسید؟

ایندیپندنت در گزارش می نویسد: این دارو که «کرپسول» نام دارد، حاوی مدفوع خشک شده و یخ زده یک اهداکننده است. مهمتر از آن، حاوی ریزموجوداتی است که برای سیستم گوارش مفیدند. با اینکه پیوند میکروبیوتا مدفوع ممکن است برای بسیاری از ما جدید باشد، اما باید گفت عمل پیوند مدفوع از قدیم رایج بوده و از قرن چهارم بعد از میلاد برای درمان اسهال عفونی استفاده شدهاست.پژوهشگران قصد دارند دریابند که آیا پیوند میکروبیوتا، جمعیت میکروبی مدفوع، یا اف امتی، به درمان سیروز کبدی کمک می کند یا خیر. دکتر دبی شوکراس، پژوهشگر کالج کینگز لندن، به دیلی میل گفت: «کرپسول هیچ طعم یا بویی ندارد و ممکن است برای بیماران مبتلا به سیروز کبدی که گزینه درمانی دیگری ندارند امید تازه ای باشد.»

نشریه نیویورک پست گزارش می دهد اگرچه اف امتی (FMT) نامتعارف است، اما جدید نیست و از سال ۱۹۵۸ برای انسان و حدود ۱۰۰ سال است که برای حیوانات استفاده می شود. این موثرترین روش درمان اسهال مقاوم به درمان با آنتی بیوتیک است که در اثر باکتری کلستریدیوم دیفیسیل ایجاد می شود. سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۲ اف امتی را برای درمان بیماریهای احتمالا مرگبار کلستریدیوم دیفیسیل، سی.دیف (C.diff) که موجب تب،اسهال و یبوست می شود تایید کرد.

مدفوع اهدایی که برای تولید این کپسول استفاده می شود، پیشتر ازنظر پاتوژنهای انتقال پذیر به دقت غربالگری می شود. دکتر لیندسی ادواردز، از کالج کینگز لندن که یکی از پژوهشگران ارشد این مطالعه است، به سرویس جهانی بی بی سی گفت بیماریهای سی.دیف به منزله «حکم اعدام بیماران کبدی است».

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار