قیمت تخم مرغ| قیمت تخم مرغ امروز| افزایش قیمت تخم مرغ

قیمت تخم مرغ در آبان 1402 چند؟ | قیمت مرغ گران شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: هم اکنون تخم مرغ در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

قیمت تخم مرغ در آبان 1402 چند؟ | قیمت مرغ گران شد

قیمت تخم مرغ به شدت افزایش پیدا کرده است. تا چندی پیش قیمت تخم مرغ روند متعادل و کم نوسانی داشت. در هفته های اخیر قیمت تخم مرغ به یکبار حدود 30 الی 40 درصد افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که گفته می شود بحث درخواست هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ مطرح شده و ممکن است قیمتها بیش از این گران شود. تازه ترین خبر درباره قیمت تخم مرغ را در ادامه بخوانید.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: هم اکنون تخم مرغ در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

حمیدرضا کاشانی افزود: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۶ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه تخم مرغ در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر از نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده می رسد، اظهارکرد: در سطح شهر قیمت تخم مرغ نزدیک قیمت مصوب است‌. براین اساس عرضه هرعدد تخم مرغ فله با نرخ بالای ۳ هزار و ۷۰۰ تومان گرانفروشی است.

کاشانی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ روند ثابتی داشته است، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید باید قیمت‌ تخم‌مرغ نیز اصلاح شود.

قیمت تخم مرغ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۹۲ هزارتن تخم مرغ صادر شده است و همواره پتانسیل صادرات ۲۰۰ هزارتن تخم مرغ تا پایان سال وجود دارد.

قیمت مرغ در بازار چند؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: براساس جوجه ریزی ۱۳۶ میلیون قطعه، ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

علی ابراهیمی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۵۲ تا ۵۶ هزار تومان است که با نرخ تمام شده ۴ تا ۸ هزار تومان اختلاف دارد.

به گفته او، براساس جوجه ریزی ماهانه ۱۳۶ میلیون قطعه ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که در فصل تابستان بدلیل گرمای هوا و کمبود کنجاله سویا، مرغ با وزن سبک تری تولید شد.

قیمت مرغ

ابراهیمی ادامه داد: در شرایط کنونی مرغ هایی که وارد بازار می شوند، مربوط به جوجه ریزی مرداد است که به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان با وزن سبک تری عرضه می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: بنابر آمار در شهریور ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که در نهایت به دلیل مازاد تولید پشتیبانی امور دام باید اقدام به خرید و جمع آوری مرغ از سطح بازار کند، در غیر این صورت زیان مرغداران ادامه خواهد داشت.

او گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت خرید مرغ از مرغدار توسط پشتیبانی امور دام باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود تا قیمت مرغ در بازار کاهش نیابد.

امروز شنبه قیمت گوشت مرغ در بازار بین 76 تا 80 هزار تومان میباشد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار