طلای دست دوم| طلای دست دوم چیست| قیمت طلای دست دوم

بازار طلای دست دوم داغ شد | این روزها طلا بخریم یا بفروشیم؟

یک فعال حوزه طلا می‌گوید این روزها بازار خرید و فروش طلای دست دوم بیش از همیشه داغ شده است.

بازار طلای دست دوم داغ شد | این روزها طلا بخریم یا بفروشیم؟

با توجه به اینکه قیمت طلا در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده، مردم به خرید طلای دست دوم روی آورده اند. طلای دست دوم چون اجرت حق ساخت شامل آن نمی شود به نسبت طلای نو با ارزش تر است. معمولا افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند طلای دست دوم می خرند. خرید طلای دست دوم به نسبت خرید طلای نو ارزان تر و به صرفه تر است.

در این باره رئیس اتحادیه طلا و جواهر اهواز در مصاحبه با سایت طلا گفت: شرایط اقتصادی باعث شده خرید مصنوعات طلا و سکه جزو اولویتهای اصلی و کالاهای اساسی نباشد و جز موارد خاص مثل خرید عقد و عروسی مردم رغبت چندانی به خرید مصنوعات طلا از خود نشان نمی دهند و این مساله باعث شده رکودی چشمگیر گریبان بازار طلا را بگیرد و آسیب زیادی به همکاران این صنعت برساند.

وی گفت:در حال حاضر با کاهش قیمت ها مردم به دلیل ترس از ضرر و زیان بیشتر طلایی را که به عنوان پس انداز نزد خود نگه داشته اند به فروش آن اقدام می کنند.

وی همچنین از اجرت های درصدی و مالیات هنگام خرید مصنوعات طلا سخن گفت که مردم متاسفانه هنگام فروش همان جنس ضرر زیادی می کنند و این عامل سبب روی آوردن مردم به سمت طلای دست دوم شده است.

کارشناس بازار طلا گفت:هیچ صنفی به اندازه طلا فروشان قانون مند نیست که با نوسان روزانه قیمت ها چه در زمان بالا بودن و یا پایین بودن آن اقدام به خرید و فروش طلا از مشتری در هر زمان می کنند و هیچ صنفی همانند ما اینگونه کار نمی کند.

پیشکسوت بازار طلا در پایان گفت:از همه همکاران در تمام رسته ها تقاضامندم نگذارند افراد سود جو به این صنعت بزرگ صدمه وارد کنند تا مردم به سمت خرید طلا رغبت کنند و خرید و فروش خود را به راحتی انجام دهند و ابراز امیدواری کرد رونق هر چه زودتر به این صنعت بازگردد.

 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار