قیمت تخم مرغ| قیمت تخم مرغ امروز| قیمت شانه تخم مرغ

قیمت تخم مرغ دوباره گران شد | علت افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟

قیمت تخم مرغ افزایش پیدا کرده و هر دانه تخم مرغ از چهار هزار تومان عبور کرده است.

قیمت تخم مرغ دوباره گران شد | علت افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟

خبرملت: قیمت تخم مرغ به شدت افزایش پیدا کرده است. تا چندی پیش قیمت تخم مرغ روند متعادل و کم نوسانی داشت. در چند روز اخیر قیمت تخم مرغ به یکبار حدود 30 الی 40 درصد افزایش پیدا کرده است. تازه ترین خبر درباره قیمت تخم مرغ را در ادامه از خبرملت بخوانید.

قیمت تخم مرغ بنا بر گزارش رسانه اقتصاد آنلاین افزایش پیدا کرده و هر دانه تخم مرغ از چهار هزار تومان عبور کرده است.

بنا بر این گزارش، در بازار قیمت تخم مرغ حسام بسته ۳۰ عددی  ۱۲۶,۰۰۰تومان است، قیمت تخم مرغ تازه زرده طلایی ۶ عددی به مبلغ ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است و بسته های ۲۰ عددی با قیمت ۸۶ هزار تومان به فروش می روشد. 

25

علت افزایش قیمت تخم مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با تاکید بر اینکه در بازار تخم‌مرغ افزایش قیمت نداشته‌ایم و گران‌فروشی هم در کار نیست، گفت: تغییر اندک نرخ‌های الان به سبب افزایش میزان مصرف و همچنین جبران هزینه‌های تولیدکنندگان است و به هیچ وجه گرانفروشی محسوب نمی‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، رصد بازار نشان می‌دهد قیمت تخم‌ مرغ در چند روز اخیر افزایش پیدا کرده است. در حالی که چند روز پیش در سوپرمارکت‌های مرکز شهر هر عدد تخم‌مرغ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان بود در حال حاضر به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که برخی مغازه‌ها هر عدد تخم‌مرغ را بعضا تا ۵ هزار تومان هم می‌فروشند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در پاسخ به اینکه علت افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر چه بوده است؟ به همشهری آنلاین گفت: ما افزایش قیمت نداشته‌ایم چرا که در نیمه اول سال مصرف تخم‌مرغ کاهش می‌یابد و با کاهش مصرف، واحدهای مرغداری با زیان بسیار زیاد اقدام به تولید می‌کنند یعنی درواقع، در بهار و تابستان تولیدکنندگان ما محصول خود را زیر قیمت مصوب که دولت قبلا اعلام کرده است عرضه می‌کنند. در حال حاضر هم هنوز تخم‌مرغ به قیمت مصوب نرسیده اما نسبت به ماه‌های قبل ضرر و زیان تولیدکننده کمتر شده است.

محمد مرادی با تاکید بر اینکه ما افزایش قیمت نداشته‌ایم و گران‌فروشی هم در کار نیست، گفت: تغییر اندک نرخ‌های الان به سبب افزایش میزان مصرف و همچنین جبران هزینه‌های تولیدکنندگان است و به هیچ وجه گرانفروشی محسوب نمی‌شود.

فارس من| چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافت | خبرگزاری فارس

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در مورد علت تفاوت قیمت تخم‌مرغ در مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های سطح شهر هم گفت: مشکل از مغازه‌داران است و شبکه بازرسی و نظارت بر بازار هم باید به این موضوع رسیدگی کند.

مرادی در مورد قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها گفت: ما هر کیلو تخم‌مرغ را درب مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی به قیمت ۴۵ تا ۴۷ هزار تومان عرضه می‌کنیم.

قیمت تخم‌ مرغ در پاییز گران می‌شود؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در مورد احتمال افزایش قیمت تخم‌مرغ در فصل سرد سال بیان کرد: در حال حاضر ما در پرمصرف‌ترین ماه سال که شهریور است قرار داریم و از نظر میزان مصرف تخم‌مرغ در اوج هستیم چون بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نزدیک است و مصرف تخم‌مرغ در بخش صنعتی بسیار بالاست با این وجود در شرایط فعلی تولید بیشتر از نیاز است و هیچ کمبودی در این بخش نداریم.

مرادی ادامه داد: بر این اساس با توجه به اینکه در تولید تخم‌مرغ کمبودی نداریم فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت هم نداریم مگر اینکه قیمت مواد اولیه و نهاده‌ها دستخوش تغییر شود که در آن صورت ما هم درخواست افزایش قیمت را خواهیم داد.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار