همسر خودخواه

نشانه های همسر خودخواه چیست | نحوه برخورد با همسر خودخواه

زندگی با همسر خودخواه کار طاقت فرسایی است ولی اگر میخواهید خودخواهی او را تعدیل کنید باید روش برخورد با همسر خودخواه را بیاموزید تا رفتارش آسیب کمتری به شما برساند.

نشانه های همسر خودخواه چیست | نحوه برخورد با همسر خودخواه

آیا از زندگی با همسر خودخواه رنج می برید؟ نمی توانید راهکاریی برای کاهش رفتار همسر خود خواه تان پیدا کنید؟ نگران نباشید، شما تنها نیستید. برخی از زوجین از خودخواهی و مسئولیت پذیر نبودن همسر خود شکایت می کنند و می گویند زندگی با همسر خودخواه باعث شده است که با مشکلات زیادی در زندگی خود مواجه شوند. وقتی در مورد مهم ترین بخش های رابطه سالم و زندگی خوب صحبت می کنیم، از خود گذشتگی رتبه بالایی را کسب می کند. متاسفانه ازدواج های زیادی بر سر رفتار همسر خودخواه به طلاق ختم شده است. اگرچه اکثرا فکر می کنند که مردان خودخواه هستند و زنان این گونه رفتار نمی کنند اما این تصور اشتباه است. زنان نیز تمایل به رفتارهای خودخواهانه دارند.

نشانه های همسر خودخواه چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی زندگی شاد و رابطه سالم، از خود گذشتگی و دوری از خودخواهی است. اکثر زندگی های مشترک به دلیل وجود همسر خودخواه با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. همسر خودخواه کسی است که فقط به نیازهای خود رسیدگی می کند و همیشه خودش و خواسته هایش در اولویت اول قرار دارند. شوهر خودخواه یا زن خودخواه به ندرت احساسات و نیازهای همسرش را در نظر می گیرد. او همیشه می خواهد همه چیز مطابق با میل و نظر او پیش برود.

اگر شما نیز به دنبال نشانه های زن خودخواه یا نشانه های مرد خودخواه می گردید پس با ما همراه باشید. در این قسمت مهم ترین نشانه های همسر خودخواه را برای شما بیان کرده ایم. اگر این نشانه های خودخواهی را در همسر خود و یا خودتان پیدا کردید حتما به دنبال راهکار برای حل خودخواهی در رابطه باشید.

 بعد از دعوا عذرخواهی نمی کنند

مسلما بحث و اختلاف نظر و دعوا در هر زندگی مشترکی وجود دارد. مهم این است که وقتی آرام شدید بتوانید با آرامش مشکل را با همسر خود حل کنید. اما همسر خودخواه حتی اگر بداند که او اشتباه کرده است و شما درست می گویید، هرگز برای عذرخواهی از همسر پا پیش نمی گذارد. او همیشه منتظر می ماند تا شما برای عذرخواهی قدم بردارید. این یکی از آشکارترین نشانه های همسر خود خواه است. زن و شوهر هر دو باید در زندگی مشترک غرور را کنار بگذارند و برای داشتن یک زندگی عالی تلاش کنند. وقتی اشتباه می کنید، قدرت این را داشته باشید که از همسرتان عذرخواهی کنید.

 هیچ کاری در خانه انجام نمی دهد

اگر می خواهید یک زندگی منظم و شاد و مسالمت آمیز داشته باشید، باید کارها را به درستی بین خودتان و همسرتان تقسیم کنید. اگر همسرتان هیچ کاری در خانه انجام نمی دهد و همیشه از شما انتظار دارد که همه کارها را انجام بدهید پس با یک همسر خودخواه مواجه هستید. همه مسئولیت ها گردن شما است و در نهایت از همسر خودخواه خود یک جمله تشکر کردن نیز نمی شنوید. اگر بچه دار باشید در مورد تربیت و نگهداری از آنها نیز اوضاع همین گونه است. شما باید به تنهایی مسئولیت فرزندان را به دوش بکشید. البته این به معنای آن نیست که او اصلا به فرزندان خود اهمیت نمی دهد اما همیشه کارهای خود را اولویت قرار می دهد. مثلا با دوستانش به تفریح می رود و از شما می خواهد از فرزندان نگهداری کنید با اینکه می داند شما سرکار هستید.

 نسبت به علاقه های شما اهمیتی نمی دهد

یک همسر عالی همیشه سعی می کند شما را خوشحال کند. ممکن است کارهایی را امتحان کند که برای او جذاب نیست و فقط آنها را به خاطر عشق به شما انجام می دهد. اما یک همسر خودخواه همیشه به فکر رویاها، علایق و اهداف خودش است و به شما اهمیتی نمی دهد. همسر خودخواه همیشه انتظار دارد شما به علایق و نیازهایش احترام بگذارید در صورتی که خودش این گونه رفتار نمی کند.

 همسر خودخواه اغلب بد اخلاق و بی حوصله است

شوهر دیکتاتور یا زن خودخواه اغلب با دیگران رفتار خوبی ندارد و بد اخلاق است. طبق روانشناسی مردان بد اخلاق و زنان بد اخلاق، یکی از دلایل بد اخلاقی، خودخواهی است. همسر خودخواه همیشه سعی می کند با بداخلاقی نظر خود را به شما تحمیل کند. اگر شما با او مخالفتی کنید یا درخواستی داشته باشید، با بد اخلاقی کردن و رفتار بد شما را از خواسته خود منصرف می کند. این بد اخلاقی ها در نهایت زندگی را برای شما سخت خواهند کرد.

 تهدید می کند که شما را ترک خواهد کرد

در زندگی با همسر خودخواه، وقتی اوضاع آنطور که او می خواهد پیش نرود، همیشه از تهدید استفاده می کند. او با این کار در واقع از شما باج می گیرد تا هرچه که او می خواهد، اتفاق بیفتد. استفاده مداوم از تهدید به ترک شما، در نهایت احساس ناامیدی و ناامنی را برایتان ایجاد خواهد کرد. شما احساس می کنید هرکاری که انجام می دهید برای همسرتان کافی نیست. اگر نظر خود را به او بگویید و نظر او با شما یکی نباشد، احتمالاً شما را تهدید می کند که درخواست طلاق خواهد داد.

 او به شما گوش نمی دهد

زوج هایی که به دنبال یک زندگی شاد هستند باید به حرف یکدیگر گوش بدهند. حتی اگر نظرات متفاوتی داشته باشند باید به یک تصمیم مشترک برسند. اما همسر خودخواه به هیچ وجه به حرف های شما گوش نمی دهد و توجه نمی کند. او اهمیتی نمی دهد که شما چه می گویید و حتی سعی نمی کند شما را درک کند. یکی از اشتباهات رایج زنان در رابطه و یا مردان، ارتباط ضعیف است. همسر خودخواه نیز ارتباط ضعیف با شما برقرار می کند چون فکر می کند هرچه که خودش بخواهد درست است. او کسی است که هرگز نظرات شما را در نظر نمی گیرد و هیچ وقت برای گوش دادن به شما وقت نمی گذارد.

 همیشه نیازهای خودش در اولویت می داند

مردان یا زنان مغرور و خودخواه همیشه نیازهای خود را اولویت اول قرار می دهند. آنها به نیازها و انتظارات شما توجه چندانی ندارند. لذت و راحتی خودش برایش مهم ترین اولویت است. در صورتی که در زندگی مشترک باید از خودگذشتگی وجود داشته باشد و هر دو نفر برای برآورده کردن نیازهای یکدیگر تلاش کنند.

 همیشه می خواهد تصمیم گیرنده باشد

آیا تمام تصمیمات زندگی مشترک شما را همسرتان می گیرد؟ او خواسته های شما را برای زندگی مشترک در نظر نمی گیرد؟ پس شما یک همسر خودخواه دارید. او همیشه به تنهایی برای مسافرت رفتن، تفریح، فیلم دیدن، غذاخوردن و … تصمیم می گیرد و اصلا از شما در این باره نظر خواهی نمی کند. او علاوه بر خودخواهی کم کم به یک همسر کنترل گر تبدیل می شود و فکر می کند که باید تمام فعالیت های شما را مدیریت کند.

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار