ماسک

فواید معجزه آسای ماسک روغن زیتون! | با روغن زیتون پوستتان را نرم و لطیف کنید

روغن زیتون علاوه بر مصرف خوراکی که دارد در حوزه های زیبایی هم کاربرد دارد. با ماسک روغن زیتون میتوانید جوش ، جای جوش خشکی صورت و .... را درمان کنید.

فواید معجزه آسای ماسک روغن زیتون! | با روغن زیتون پوستتان را نرم و لطیف کنید

روغن زیتون مصارف مختلفی دارد. ماسک روغن زیتون یکی از استفاده های کاربردی ای است که میتوانید از این ماده غذایی داشته باشید. ماسک روغن زیتون برای پوست های مختلف و در شرایط مختلف استفاده می شود. مثلا زمانی که پوستتان خشک میشود و از ترس این خشکی نمیتوانید لبخند بزنید ماسک روغن زیتون به داد پوست شما میرسد. همچنین از ماسک روغن زیتون میتوانید برای رفع  خارش و التهاب پوست استفاده کنید.

انواع ماسک روغن زیتون

ماسک روغن زیتون

مواد لازم:

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص

حوله صورت

آب داغ 

طرز استفاده

با استفاده از نوک انگشتان خود روغن را به صورت دورانی روی صورتتان ماساژ دهید، سعی کنید روی بینی، گونه ها و پیشانی را محکم تر ضربه بزنید و بعد حوله مخصوص صورت را درون آب داغ بخیسانید، آب اضافه آن را بگیرید و محکم روی صورتتان فشار دهید تا زمانی که حوله مجدد خنک شود.

حوله را برداشته و دوباره درون آب داغ بخیسانید اما این بار به جای فشار دادن روی صورت به آرامی مالش دهید تا روغن زیتون را از بین ببرید و بعد صورتتان را با یک حوله خشک کنید.

این کار را هر روز، صبح و شب تکرار کنید، می توانید طی یک هفته نتایج آن را برای رفع لکه صورت مشاهده کنید. 

مزایای این ماسک

اگر پوست خشک دارید، روغن زیتون پوستتان را مرطوب می کند، لکه ها را از بین می برد و به درخشانی و جوان سازی پوست آن کمک می کند و اگر پوست چرب دارید، تولید بیش از حد روغن را در پوستتان کنترل می کند و منافذ را تمیز و بسته خواهد کرد.

معرفی ماسک خیار و خواص آن

ماسک روغن زیتون و عسل

با فواید عسل برای پوست چقدر آشنایید؟ ماسک عسل و روغن زیتون، ترکیبی مولتی‌ویتامینی را می‌سازد که با آبرسانی به پوست، به رفع خشکی و نواقص پوست کمک می‌کند. هر دو ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی این ماسک به‌دلیل داشتن اثرات ضد التهاب، با پوست‌های حساس سازگار هستند. این ماسک برای التیام بخشیدن حساسیت پوستی و نیز التیام سوختگی ایده‌آل است.

مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون (۳۲ گرم)

۱ قاشق غذاخوری عسل (۲۵ گرم)

طرز تهیه

مواد را درون کاسه‌ای بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا به ترکیبی یکدست برسید.صورت خود را با صابونی ملایم تمیز کنید و آن را با لایه‌ی مناسبی از ماسک بپوشانید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت‌تان را بشویید.

۲ یا ۳ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

پاکسازی پوست چرب در خانه

ماسک روغن زیتون و آبلیمو

مواد لازم

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

یک قاشق غذا خوری آبلیمو 

طرز استفاده

آبلیمو و روغن زیتون را به خوبی ترکیب کنید و سپس به مدت 1 یا 2 دقیقه به آرامی بر روی تمام پوستتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید و شستشوی نهایی را با آب خنک انجام دهید.

این ماسک را باید 2 یا 3 بار در هفته تکرار کنید. 

مزایایی استفاده از این ماسک این است که آبلیمو منافذ پوست را می بندد و به روشن تر شدن پوست کمک میکند. همچنین ضد عفونی کننده موثری است.

ماسک روغن زیتون و زرد چوبه

مواد لازم

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

نصف قاشق چای خوری پودر زرد چوبه

دو قاشق غذا خوری ماست 

طرز استفاده

همه مواد را با هم ترکیب کنید و سپس به صورت خود اعمال نمایید، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند تا خشک شود و بعد با آب بشویید. برای از بین بردن لکه های ناشی از زرد چوبه میتوانید از یک پاک کننده ملایم صورت استفاده کنید. این ماسک را دوبار در هفته تکرار کنید. 

  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار