از بین بردن لکه لاک | تمیز کردن لکه لاک از لباس | از بین بردن لکه لاک از پارچه

اینجوری لکه لاک رو از لباس پاک کن تا مثل روز اولش تمیز بشه!

اگر فکر می‌کنید برای از بین بردن لاک از روی لباس، حتما باید از شوینده های قوی استفاده کنید، با ما همراه باشید تا ساده ترین روش‌ های از بین بردن لکه لاک از روی لباس رو بهتون معرفی کنیم.

اینجوری لکه لاک رو از لباس پاک کن تا مثل روز اولش تمیز بشه!

در این مطلب از سبک زندگی بهترین روش‌ ها برای از بین بردن لکه لاک از روی لباس رو بهتون معرفی می کنیم. ایجاد لکه لاک ناخن روی لباس، یکی از اتفاق های نا خوشایندی است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاد. برای از بین بردن لکه لاک از روی لباس، نیازی به استفاده مواد شیمیایی قوی که می‌توانند به الیاف لباس شما آسیب برسانند نیست؛ ما در این مطلب قصد داریم نحوه از بین بردن لکه لاک از روی لباس را به شما آموزش دهیم تا لباس رو را مثل روز اول نو کنید. 

مراحل از بین بردن لکه لاک از لباس

مرحله اول) از بین بردن لکه لاک با استون

حوله سفید رنگ را زیر قسمت لک شده از لباس قرار دهید. سپس با استفاده از پنبه آغشته شده به پاک کننده بر پایه الکل یا الکل خالص، به آهستگی لکه را تمیز کنید. توجه داشته باشید که بهتر است از قسمت بیرونی لکه شروع کرده و به سمت مرکز آن حرکت کنید. اگر حوله سفید زیر لباس لک شد، آن را بپرخانید و قسمت تمیز آن را زیر لکه لاک قرار داده و مجدد همین کار را تا تمیز شدن لکه از روی لباس ادامه دهید.

مرحله دوم) از بین بردن آثار باقیمانده با الکل

اگر پس از تمیز کردن لکه با استون همچنان مقداری از لکه لاک قابل مشاهده است، می توانید از الکل استفاده کنید. به هیچ عنوان در انجام این مرحله عجله نکنید. لکه را با ضربات تند اما نه با فشار شدید، از بین ببرید.

مرحله سوم) شستن لباس

پس از تمیز شدن لکه لاک، لباس خود را با روش‌های معمول و همیشگی بشویید و اتو کنید.

پاک کردن لاک ناخن از روی لباس سفید

اگرچه رنگ لاک ناخن روی لباس سفید، به چشم می‌آید، اما پاک کردن آن ساده‌تر از لباس رنگی و مشکی است، چرا که با مشکل رنگ رفتگی لباس مواجه نخواهید بود. برای پاک کردن لاک ناخن از روی لباس سفید باید از استون، گوش پاک‌کن و دستمال کاغذی حوله‌ای استفاده کنید.

در صورتی که می‌خواهید پاک کردن لاک ناخن از روی لباس رنگی را با همین روش صورت دهید، حتماً گوشه‌ای از لباس، مقداری استون بزنید. در صورتی که رنگ لباس تغییر نکرد، می‌توانید برای پاک کردن لاک از روی لباس رنگی با همین روش اقدام کنید.

ابتدا یک دستمال کاغذی ضخیم یا دستمال کاغذی حوله‌ای زیر لباس (در قسمت لکه لاک) قرار دهید. مقداری استون را به گوش پاک‌کن بزنید و آن را به لکه لاک روی لباس بمالید. در واقع شما باید گوش پاک‌کن را از گوشه لکه لاک به داخل بکشید تا لکه پخش نشود.

به منظور ادامه پاک کردن لکه لاک از روی لباس، باید دستمال حوله‌ای زیر لکه را تعویض کنید تا پاره نشود و رنگ لاک به بخش دیگر پارچه لباس نفوذ نکند. همچنین در صورتی که گوش پاک‌کن رنگی شد، باید آن را نیز عوض کنید تا لباس را رنگی نکنید.

در صورتی که لکه لاک روی لباس نخی پاک نشد یا اثر لکه باقی ماند، می‌توانید از مقداری الکل صنعتی نیز بهره‌مند شوید. مقداری الکل صنعتی را روی گوش‌ پاک‌کن بریزید و لکه را از خارج به داخل پاک کنید تا پخش نشود.

توصیه می‌کنیم به منظور پاک کردن لاک از روی لباس‌های رنگی، از الکل صنعتی استفاده نکنید، چرا که ممکن است رنگ و بافت لباس از بین برود. از این جهت توصیه می‌کنیم برای از بین بردن لاک روی لباس رنگی از لاک پاک‌کن یا استون بهره‌مند شوید.

پاک کردن لاک از روی لباس مشکی

برخی از لباس‌های مشکی ممکن است رنگ بدهند، از این جهت پاک کردن هرگونه لکه از روی لباس مشکی کمی دشوار خواهد بود. برای پاک کردن لاک از روی لباس مشکی، ابتدا مقداری استون یا لاک پاک‌کن را روی گوشه‌ای از لباس امتحان کنید.

در صورتی که رنگ لباس مشکی هیچ تغییری نکرد، شما می‌توانید برای پاک کردن لاک از روی لباس مشکی اقدام کنید. ابتدا مقداری پنبه را به کمی استون آغشته کنید، سپس پنبه را به روش ضربه‌ای روی لکه لاک بزنید.

به بیان دیگر پنبه کوچک را روی لکه لاک قرار دهید و به سرعت آن را بردارید تا روش پاک کردن لاک از روی لباس مشکی را به درستی انجام دهید. همچنین در صورتی که می‌خواهید از پد لاک پاک‌کن استفاده نمایید، همان روش ضربه‌ای کارآمد خواهد بود.

پاک کردن لاک ناخن از روی لباس عروس

در صورتی که می‌خواهید لاک ناخن را از پارچه ساتن، حریر و توری پاک کنید، توصیه می‌کنیم هرگز از لاک پاک‌کنی که شامل استون است، استفاده نکنید. معمولاً برخی از لاک پاک‌کن‌ها فاقد استون هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

از این جهت مقداری از لاک پاک‌کن بدون استون را روی گوش ‌پاک‌کن بزنید و آن را از قسمت خارجی تا داخلی، روی لکه لاک لباس عروس بکشید. البته در صورتی که در پاک کردن لاک از روی پارچه ساتن یا حریر تردید دارید، حتماً آن را به خشکشویی بسپارید، چرا که ممکن است بافت پارچه ساتن، تور یا حریر از بین برود. با این حال لکه لاک از روی لباس عروس نیز همچون لکه‌های دیگر پاک خواهد شد.

منبع: دیجی واش
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار