طرز تهیه خورش سیر انار | آموزش آشپزی غذای مازندرانی خورش سیر انار

خورش سیر انار یکی از انواع خورش های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود و برای شب یلدا گزینه مناسبی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش سیر انار در ادامه باما همراه باشید.

طرز تهیه خورش سیر انار | آموزش آشپزی غذای مازندرانی خورش سیر انار

مواد لازم برای ۴ نفر

ران و سینه مرغ    ۵۰۰ گرم

رب انار    ۲ قاشق غذاخوری

انار دان شده    ۱ پیمانه

پیاز    ۱ عدد بزرگ

سیر    ۵ حبه

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه    به مقدار کافی

طرز تهیه خورش سیر انار

مرحله اول

برای تهیه خورش سیر انار خوشمزه در ابتدای کار ران و سینه های مرغ را به همراه مقداری روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت گذاشته و یک طرفه تکه‌ های مرغ را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله دوم

حالا مقداری زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و پس از سرخ شدن یک طرف تکه های مرغ آنها را برمی گردانیم. در ادامه پیاز و حبه های سیر را به صورت ریز رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ شده، سپس رب انار را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بجوشد. زمانی که سس جوش آمد انار دان شده را می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه درب تابه را بسته و اجازه می دهیم خورش به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا جا بیفتد. پس از گذشت این زمان خورش را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه کته سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار