طرز تهیه خوراک تره فرنگی

خوراک گوشت از جمله غذاهای لذیذی می‌باشد که هر فرد با هر سلیقه‌ای آن را دوست دارد. این خوراک به شکل‌های گوناگونی از قبیل خوراک تره فرنگی درست می‌شود. در تهیه خوراک تره فرنگی از گوشت چرخ کرده، تره فرنگی و سایر سبزیجات مثل سیب زمینی و هویج استفاده می‌شود. از آنجایی که در تهیه این خوراک از تره فرنگی استفاده می‌شود بسیار مقوی و مفید است و موجب بالا رفتن سطح آنتی بادی و افزایش ایمنی بدن انسان می‌گردد. به منظور یادگیری نحوه درست کردن خوراک تره فرنگی به صورت گام به گام، با ما همراه باشید.

طرز تهیه خوراک تره فرنگی

مواد لازم خوراک تره فرنگی

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه و پاپریکا به مقدار لازم

پودر سیر به مقدار لازم

روغن زیتون به مقدار لازم

تره فرنگی ۳۰۰ گرم

سیب زمینی ۲ عدد

عصاره سبزیجات ۱ عدد

نحوه درست کردن خوراک تره فرنگی

مرحله اول

به منظور درست کردن خوارک تره فرنگی لذیذ ابتدا پوست پیاز شسته شده را می‌گیریم. پس از آن پیاز را با رنده ریز، رنده می‌نماییم. سپس پیاز رنده شده و گوشت چرخ کرده را در داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

مرحله دوم

مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و پودر سیر را بر روی مواد داخل کاسه ریخته و خوب ورز می‌دهیم تا تمام مواد به صورت یکدست درآید. در داخل یک قابلمه اندکی روغن زیتون ریخته و آن را بر روی شعله گاز می‌گذاریم تا روغن داغ شود.

مرحله سوم

پس از آن گوشت را در داخل قابلمه ریخته و تفت می‌دهیم. پس از تفت گوشت، تره فرنگی خرد شده را هم در داخل قابلمه ریخته و همراه با گوشت تفت می دهیم. عصاره سبزیجات، نمک و فلفل سیاه را نیز بر روی مواد داخل قالمه می‌ریزیم. هویج‌های شسته شده را خرد کرده و در داخل قابلمه می‌ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تقریبا ۳ تا ۴ لیوان آب جوش در داخل قابلمه ریخته و حدود ۴ قاشق غذاخوری هم روغن زیتون به آن اضافه می‌کنیم. درب قابلمه را گذاشته و صبر می‌کنیم تا مواد داخل آن در حدود ۳۰ دقیقه با شعله کم بپزد. هنگامی که مواد پخت سیب‌زمینی‌ها را می‌شوریم و پوست آنها را می‌گیریم.

مرحله پنجم

سیب‌زمینی‌ها را به شکل نگینی خرد کرده و در داخل قابلمه می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا مواد داخل قابلمه ۲۰ دقیقه دیگر هم پخته و به طور کامل جا بیفتد. توجه کنید که برای پختن این غذا از روغن زیتون سبز استفاده کنید زیرا بر روی مزه غذا بسیار تاثیرگذار است.

منبع: رضیم
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار