آموزش تهیه پنیر خامه ای گیاهی

طرز تهیه پنیر خامه ای گیاهی | آموزش تهیه پنیر خامه ای گیاهی خوشمزه و سالم به روش خانگی

این پنیر بافت و طعم خوبی دارد و می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه تهیه و میل نمود. این پنیر به علت چربی بادام طعم پنیر خامه ای را ایجاد می کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر خامه ای گیاهی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پنیر خامه ای گیاهی | آموزش تهیه پنیر خامه ای گیاهی خوشمزه و سالم به روش خانگی

مواد لازم پنیر خامه ای گیاهی

بادام هندی    ۱۵۰ گرم

مخمر مغذی    ۱ قاشق غذا خوری

روغن زیتون یا ارده    ۲ قاشق غذا خوری

آبلیمو    ۱ قاشق غذا خوری

سیر    نصف حبه

شیر گیاهی    دو سوم لیوان

نمک و فلفل    به مقدار دلخواه

آب    دو سوم لیوان

ژلاتین گیاهی (آگار آگار)    ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه پنیر خامه ای گیاهی

مرحله اول

برای تهیه پنیر خامه ای خوشمزه و خانگی به صورت گیاهی در ابتدای کار بادام هندی را به مدت ۸ ساعت درون آب قرار می دهیم تا نرم شود. بعد از ۸ ساعت، آن را آبکش می کنیم و می گذاریم تا آب آن کامل خارج شود و خشک شود.

مرحله دوم

سپس درون مخلوط کن می ریزیم. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توان بادام درختی یا بادام زمینی نیز استفاده نمود. در این مرحله مخمر مغذی و سیر و نمک فلفل را به آن اضافه می کنیم. آبلیمو روغن را نیز اضافه می کنیم.

طرز تهیه پنیر خامه ای گیاهی

شیر گیاهی هم اضافه می کنیم و میکس می کنیم تا مخلوط کاملا یکدست شود. در این مرحله آب را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. سپس پودر آگار آگار یا ژلاتین گیاهی را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا حل شود.

مرحله چهارم

۱ دقیقه زمان می دهیم تا بجوشد. سپس مخلوط بادام و شیر را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا روی حرارت بجوشد و به قوام بیاید. بافت آن باید شبیه فرنی شود. یک ظرف مناسب بر می داریم. کف ظرف را کاغذ روغنی می گذاریم.

طرز تهیه پنیر خامه ای گیاهی

دیواره های ظرف را هم چرب می کنیم. سپس مواد را درون آن می ریزیم و درون یخچال می گذاریم تا ببندد. بهتر است حدود ۸ ساعت درون یخچال استراحت کند. پس از آن می توان برش زد و استفاده کرد. می توان درون پنیر از سبزیجات دلخواه نیز استفاده نمود.

منبع: چی شی
  • لینک کوتاه کپی شد
ارسال نظر

آخرین اخبار